Un grup de 22 alumnes de 2n del Grau de Mestre d’Educació Primària, de Florida Universitària, han organitzat un taller de racons científics per a l’alumnat de 2n de primària de l’Escola Comarcal.
Aquesta activitat, que s’inclou dintre de la planificació de l’assignatura Ciència per a Mestres com a voluntària ha tingut una gran participació per part de l’alumnat. Després d’haver dissenyat un experiment sobre les propietats de la Matèria al llarg del primer tema del curs, l’alumnat ha organitzat un taller amb 6 racons d’experiments per explicar conceptes sobre la matèria adreçats a l’alumnat de 2n de primària.
L’experiència ha permès dur a la pràctica la proposta didàctica que prèviament s’havia analitzat a l’aula i ha ajudat a l’alumnat de magisteri a entendre la diferència que hi ha entre la planificació i l’acció.
Gràcies a convertir en realitat aquesta proposta han pogut gaudir de l’experiència de trobar-se en front d’un grup de 27 alumnes que no han deixat de fer preguntes per acabar d’entendre els 6 experiments mostrats.
L’alumnat de Florida Universitària ha anat responent a totes les demandes que els han fet els alumnes i adaptant la seua proposta inicial a les necessitats sorgides de la curiositat d’aquests xiquets i xiquetes de 7 i 8 anys. La millor manera d’aprendre des de la pròpia experimentació.
Finalment, els qui més han pogut aprendre d’aquesta experiència han estat futurs mestres de primària, gràcies a haver-se convertit per un dia en mestres de ciència de veritat.
Més info: Enric Ortega (eortega@florida-uni.es)