L’assignatura d’Història de l’Escola de Florida Universitària participa al costat de la Universitat de València en el projecte d’innovació educativa: L’ESCOLA EN TRANSICIÓ, LA TRANSICIÓ A L’ESCOLA. L’objectiu d’aquest projecte és la introducció en els estudis de Grau de Magisteri de continguts relacionats amb la història de l’escola des dels anys 70, amb la promulgació de la Llei General d’Educació fins a 1985, etapa d’establiment del model democràtic i autonòmic actual. Per a això, els i les alumnes realitzaran un treball de recerca mitjançant la localització i anàlisi de diferents materials i fonts primàries per a la història de l’escola com a fotografies, testimonis orals, cançons, aixovars escolars, mobiliari, etc., la qual cosa comportarà el desenvolupament d’un pensament històric-educatiu crític, en analitzar directament materials propis dels períodes a investigar. Possibilitant que d’aquesta manera es produïsca una major aproximació al coneixement de períodes escolars recents, però ja històrics. A més de desenvolupar competències com la cooperació, el treball en equip, la participació activa, la responsabilitat i la mirada ètica cap al passat. Competències, totes elles imprescindibles per a la formació dels i les mestres.
La meta final plantejada en aquest projecte és la realització d’una exposició: L’ESCOLA EN TRANSICIÓ, LA TRANSICIÓ A L’ESCOLA, que s’exposaria en la Universitat de València i a Florida Universitària.