El joc té un gran valor com a eina d’aprenentatge. Nombrosos experts coincideixen a destacar que els xiquets i xiquetes empren el joc com un mitjà natural no sols per gaudir, sinó per a descobrir, explorar i, fins i tot, per a aprendre. El joc es planteja així com una valuosa ferramenta que ajuda als docents a les aules, especialment en els primers anys de vida.
Conscient d’aquesta realitat, Florida Universitària treballa amb el futur professorat en diverses matèries que els ajuden en els propers anys per a iniciar a l’alumnat en diverses assignatures mitjançant el joc. Es tracta activitats de caràcter interdisciplinari, coordinades des de les matèries “Iniciació a la lectura”, “Play workshop in childhood education” i Matemàtiques per a Mestres”, totes elles del Grau de Magisteri d’Educació Infantil.
“Ens basem en la idea constructivista d’aprendre mitjançant el joc i a partir d’ací l’alumnat ha elaborat una sèrie de recursos i jocs de taula per a treballar, fonamentalment, continguts de lectoescriptura i de matemàtiques”, ha destacat Ana Chover, una de les docents del Grau.
La professora ha indicat que des de la Unitat d’Educació, “ja portem alguns anys amb l’activitat i esdevé molt enriquidora per poder testar els jocs amb alumnat, en aquesta ocasió de les classes de 5 anys del col·legi Jaume I de Catarroja”.