Sandra Molines imparteix, junt a un equip de professionals, un Curs al CEFIRE sobre Patis Coeducatius

La professora de Florida Universitària Sandra Molines imparteix el mòdul 1 i 2 del Curs del CEFIRE ‘Coeduca. Reico: Guia de Patis Coeducatius. Implementació i recursos’ el pròxim 11 de febrer a través de webex. Es tracta d’un curs que va lligat a la Guia de REICO de Patis que la professora de Florida Universitària va fer per a la Conselleria d’Educació. Des de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport es va promoure que es fera una formació  per explicar als col·lectius docents la guía, per potenciar-la, per posar en comú el que es fa a altres centres i que participaren altres ponents en les seues experiències.

La Conselleria d’Educació ha impulsat la ‘Guia de patis coeducatius’, de la professora de Florida Universitària Sandra Molines, per a ajudar als equips docents i a les comunitats educatives d’escoles i instituts a transformar els patis en espais coeducatius que promoguen relacions igualitàries i inclusives.

El document és d’accés lliure i es pot descarregar en el REICO, el repositori de recursos per la igualtat i la convivència, de la web d’Inclusió Educativa. Aquest espai, a més, conté una càpsula de vídeo en què l’autora de la guia, la doctora en Psicologia i professora de Florida Universitària Sandra Molines, detalla les principals claus de la seua proposta.

Molines és una de les veus expertes en l’àmbit de la coeducació en la Comunitat Valenciana. La seua tesi ‘La coeducació en un centre educatiu: anàlisi del pati escolar‘ va donar lloc al documental ‘Patis vius, patis coeducatius’, impulsat per l’Associació per la Coeducació a la qual pertany la professora de Florida Universitària.

La ‘Guia de patis coeducatius’ orienta als equips docents en l’ús dels patis escolars com a espais de socialització i els dóna pautes per a la realització d’un diagnòstic de la situació de partida, així com recomanacions que cal tindre en compte a l’hora de dissenyar un pati coeducatiu. A més, també inclou exemples de bones pràctiques en la transformació dels espais desenvolupades per 22 centres del sistema educatiu valencià. D’altra banda, anima també al fet que les iniciatives per a redissenyar els patis tinguen en compte a tota la comunitat educativa.