LA CIUTAT COM A AULA D’APRENENTATGE

Els passats 6 i 7 de novembre, els tres grups del quart curs del Grau de mestre/a en Educació Primària van realitzar una eixida didàctica per la ciutat de València. L’activitat, emmarcada en l’assignatura de “Didàctica de les Ciències Socials: aspectes aplicats” que imparteix la professora Elvira Asensi, consistia a elaborar un itinerari didàctic per un espai conegut com és València. Dividits per grups, cadascun havia realitzat una parada en un lloc de la ciutat i havia realitzat diferents activitats en ell.

Imatge

 

L’objectiu de les distintes parades no era tant conèixer la ciutat des d’un punt de vista històrico-artístic, sinó emprar-la com a espai d’aprenentatge, com a lloc a partir del qual treballar les diferents competències que marca la legislació per a l’etapa de Primària. Així, la Llotja es va convertir en una improvisada subhasta de peix o en un mercat on comprar teles de seda. A la Biblioteca de l’Hospital es feren activitats de recerca bibliogràfica. El Mercat Central ens aprofità per tractar la gastronomia i parlar de la importància d’una alimentació sana. El carrer de Cavallers, el portal de Valldigna o les torres de Quart van ser l’escenari d’un temps passat, i l’estació del Nord es va convertir en una estació de fantasia i en un lloc ple de tresors que calia descobrir al pas. Igualment l’Ajuntament de València, així com el Palau de la Generalitat foren utilitzats com a marc per parlar dels mecanismes de representació amb què compta la ciutadania.

Imatge

Cal que destaquem la visita a les exposicions del MUVIM i de l’Almoina a partir de les quals es tractaren els prejudicis, la identitat pròpia i les cultures del passat. Igualment hem d’indicar l’activitat realitzada al refugi de la Guerra Civil que es troba l’IES Lluís Vives, on l’alumnat ens parlà de convivència i pau, i de la por i misèria de les guerres. Podem mencionar també l’experiència al Micalet de la Seu, on un grup d’alumnes va contactar amb un mestre campaner que ens mostrà com sonen les campanes i la seua importància en altres èpoques com a reguladores de la vida civil i religiosa de València.

Tota una experiència didàctica que l’alumnat valorà molt positivament i que, des del professorat, confiem que utilitzar la ciutat com a espai d’aprenentatge els puga ser profitós per al seu futur com a docents.   

Imatge

 

Per a més informació pregunteu a:

Elvira Asensi Silvestre

easensi@florida-uni.es 

Deja una respuesta