II Simposi sobre la lectura, el llibre, les biblioteques i l’escola

Durant els dies 14 i 15 de Gener, tingué lloc el II simposi al voltant de la lectura, el llibre, les biblioteques i l’escola organitzat per la Fundació del Llibre i la Lectura, FULL i per la Direcció General de Cultura i Patrimoni.
Aquest simposi tenia entre els seus objectius traçar les línies d’acció del futur Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura (PVFLL), que per primera vegada donarà veu a tots els sectors i mediadors implicats en la lectura: editors/es, llibrers i llibreteres, biblioteques, escoles, autors/es….
Durant dos dies intensos, els i les participants van escoltar alguns dels principals representants dels sectors esmentats, a més de treballar conjuntament a les comissions sectorials formades amb l’objectiu de recollir propostes per a l’elabroació del futur PVFLL.
Els nostres companys Paco Rodrigo (Unitat d’Educació) i Patricia Moraga (CRAI) van participar en el Simposi.
A la comissió de biblioteques es treballaren diferents aspectes:

  • La necessària visibilització de les biblioteques escolars i la seua dotació amb recursos per acomplir amb la seua missió.
  • La col·laboració: amb les biblioteques públiques, els llibrers, els centres d’informació juvenil.
  • La necessitat de transformar els espais per adaptar-los als canvis de la societat actual.
  • No perdre l’objectiu fonamental de les biblioteques de democratitzar l’accés a la informació i la cultura.
  • La necessitat d’eixir a buscar els nostres lectors i lectores allà on estiguen ara: espais virtuals d’encontre invitant a les famílies a participar-hi.

Entre les múltiples propostes realitzades en la comissió d’ensenyament destaquen:

  • Donar la veu als i les mestres, al professorat i als professionals dels centres educatius que treballen en la promoció de la lectura, tant acadèmica com per plaer, que estiguen realitzant “bones pràctiques”.
  • Per això, cal crear canals de difusió (cursos, jornades, etc.) i de publicació pàgines web, revistes, etc.) per poder compartir aquestes bones pràctiques.
  • Vincular més estretament la investigació amb la pràctica docent per impulsar el diàleg entre les escoles i la Universitat sobre el foment de la lectura.
  • Potenciar des de la Conselleria els projectes d’investigació que tinguen el foment de la lectura com a objectiu principal.

Deja una respuesta