ELS PREMIS LITERARIS LA ROSA DE PAPER INCLOUEN UNA NOVA CATEGORIA DE CONTES INFANTILS PER A L’ALUMNAT DE LA UNITAT D’EDUCACIÓ DE FLORIDA UNIVERSITÀRIA

En les Bases de la XVIII edició dels PREMIS DE LITERATURA «LA ROSA DE PAPER»  s’ha inclòs una nova categoria: Contes Infantils per a infants de de 0 a 8 anys. A aquesta categoria sols es pot presentar, en aquest edició, l’alumnat de FLORIDA de les titulacions de Cicle Formatiu de Grau Superior d’Educació Infantil i Graus universitaris d’Educació Primària i Educació Infantil.
Tal i com figura en les bases del premi, les condicions per a la presentació són les següents:
–       Els contes hauran d’estar escrits en valencià i l’extensió dels contes serà d’un màxim de 3 fulls a una cara.
–       Els autors i  autores només podran presentar un treball  per categoria i modalitat, i han de ser originals i inèdits (no premiats en qualsevol premi anterior).
–       A més a més, han de ser individuals (no s’admetran treballs col·lectius).
–       S’adjudicarà un primer premi amb una dotació de 150 euros
–       El conte guanyador serà publicat en la col.lecció So de Lletres
Cal dir que aquests premis, convocats per Florida Centre de Formació i Andana Editorial, ja tenen una llarga tradició i estan plenament al nostre àmbit cultural del nostre país ja que en divuit convocatòries han participat milers d’estudiants d’ESO, Batxillerat, Cicles Formatius de Grau Superior i estudis universitaris dels centres educatius del nostre país.
A més, a banda de la dotació econòmica, cal destacar que els treballs guanyadors seran publicats en el proper número de la col·lecció SO DE LLETRA on s’inclouran els treballs guanyadors d’aquesta edició i la de l’anterior.
Esperem les vostres produccions.
Teniu les bases completes del premis en totes les seues categories i modalitats ací: http://rosadepaper.florida-uni.es/
 

II CONGRÉS HÍBRID ENTRE ARTS, CIÈNCIES I EDUCACIÓ.

Primer dia. 21 de març.

Un espai híbrid, és un espai de connexió on projectar, compartir, intercanviar… Un espai on ens apropiem d’allò que ens identifica i oferim tot allò que ens resulta propi. Un espai on es vinculem les idees per generar-ne noves i observar la realitat, les arts, les ciències i l’educació.

Els dies 21 i 22 de març, l’alumnat de Florida Universitària tinguérem el plaer de participar en aquesta trobada a Lleida i experimentar de primera mà aquest procés d’hibridació. Tot Gràcies a l’alumnat de la Universitat de Lleida que ens va acollir i guiar durant aquesta nova experiència.

En arribar visitàrem la fundació Sorigué i tinguérem la sort de poder observar i analitzar l’exposició “Wim Wenders Photographs”, una admirable selecció de fotografies que et conviden a reflexionar en silenci i apreciar tot allò que una imatge, un instant, pot oferir.

Després d’aquesta experiència artística que ens va fer vibrar a tots, a la fi, poguérem conèixer a l’alumnat de Lleida. Tots teníem por, no sabíem qui ens esperava allà però finalment encaixàrem i la por prompte es va convertir en confiança.

D’aquesta manera, s’inicià el II Congrés Híbrid entre Arts, Ciències i Educació. Primerament, ens presentaren la publicació de projectes DAFO més concretament Demo_2, un projecte que va sorgir de la col·laboració del Centre d’Art la Panera, DAFO Projectes, i la UdL (Universitat de Lleida).

Seguidament, Ricard Huerta ens va presentar el seu llibre Lletres de Ciutats, on analitza els espais urbans de set ciutats diferents des de la perspectiva d’art i educació a través de les lletres.

A continuació, Javier Peñafiel ens parlà sobre les veus polifòniques a l’art i l’educació a través de les seues obres artístiques i els processos cognitius que les precedeixen. Aquesta sigui una conferència impactant que com a mínim va aconseguir fer-nos reflexionar i compartir diversos punts de vista.

Finalment, acompanyats per les veus polifòniques del nostre alumnat, Daniel Gutierrez, Carla Berenguer, Maria Bosch i Maria Cortasa amb la col·laboració de Carlos Rubiño de Florida Universitària presentaren l’experiència: llocs de memòria i desmemòria, una experiència d’intercanvi entre Lleida i València que realitzàrem l’any passat.

En acabar el primer dia de congrés, gaudirem de temps convivència amb l’alumnat de Lleida, un moment per a crear un ambient de comoditat, conèixer-nos i compartir impressions.

PRESENTACIÓN EN FLORIDA UNIVERSITÀRIA DEL DOCUMENTAL "LAS MAESTRAS DE LA REPÚBLICA"

El miércoles, 2 de abril a las 11:30, tendrá lugar en el Salón de Actos de Florida Universitària la presentación del documental Las maestras de la República, premio Goya 2014 al mejor largometraje documental. El acto de presentación correrá a cargo de Mª Carmen Agulló, doctora y profesora de Teoría e Historia de la Educación de la Universitat de València y coautora del filme.
 

 maestras maestras1

 
Dirigido por la alicantina Pilar Pérez Solano, el documental Las Maestras de la República, nos muestra, a través de imágenes inéditas de archivo, el papel desarrollado por el magisterio femenino durante la Segunda República española y el legado trasmitido que llega hasta nuestros días. Las imágenes de archivo se intercalan con la recreación de la figura de una maestra de la época y el testimonio de investigadoras y familiares que nos ayudan a conocer y comprender el contexto histórico y las experiencias de vida de las maestras durante la Segunda República, así como su labor en la defensa de la educación como un medio fundamental para la transformación social, para la consecución de los derechos de igualdad entre mujeres y hombres en la España del primer tercio del siglo XX.
Página web contiene tráiler del documental: http://www.lasmaestrasdelarepublica.com/

REUNIÓ DEL COMITÉ DE GARANTIA DE QUALITAT DE FLORIDA UNIVERSITÀRIA

El passat dimarts, 4 de març del 2014, les representats dels graus de Florida Universitària, Bea, Alba i Diana, ens hem reunit per segona vegada amb el Comité de Garantia de Qualitat, per tal d’informar a la resta d’alumnat sobre les titulacions adscrites a la Universitat de Valencia.

En aquesta reunió s’han presentat informes de les titulacions i novetats, que fins al moment es tenen sobre el seguiment i acreditacions de les titulacions.

Hem vist els indicadors que s’han tingut en compte per a saber quins són els aspectes de millora des de Florida. Aquest són els resultats de les enquestes de valoració de l’alumnat. Reflecteixen aspectes com: la satisfacció de l’alumnat respecte a l’equip docent, la valoració de l’alumnat en els centres de pràctiques i empreses o els diversos serveis ofertats des de Florida com OIP, servei de tutoria, etc.

També hem analitzat els indicadors d’estudi de control de qualitat com: la tassa d’eficiència o de rendiment de l’alumnat, entre altres.

L’objectiu d’aquestes reunions és aconseguir el major benestar de l’alumnat, per això a Florida desenvolupem noves metodologies per tal de seguir millorant.

¡Florida Universitària lluita per un model de qualitat!

Imatge

¡¡Llegaron los daneses!!

Ya han llegado los alumnos y alumnas daneses del  EA Lillebælt, Odense, Dinamarca, 69 personas en total. 35 alumnos de la titulación de Finanzas y una profesora y 32 alumnos y alumnas de Turismo y una profesora. Durante 15 días realizaremos actividades conjuntamente con nuestros alumnos, recibirán clases impartidas en inglés por nuestro profesorado, visitarán empresas de sus respectivas especialidades y, desde luego, disfrutarán del sol y la hospitalidad de Valencia, os seguiremos contando la experiencia.Image

 

l

Nuevos retos para el empleo: profesionalidad, empleablidad y empleo líquido

Nuestros alumnos y alumnas de 3r curso del grado de Turismo acudieron a la jornada Nuevos retos para el empleo: profesionalidad, empleablidad y empleo líquido, siguiendo con la línea de mejorar su empleabilidad y acercarlos a la realidad del mercado laboral.

Image

Aprendieron mucho escuchando a Santiago Garcia (consultor de RRHH) que habló de la importancia de cultivar el pensamiento crítico que necesitan las organizaciones actualmente, a Gustavo Piera (coach y experto en gestión del tiempo ) que habló de la felicidad de las personas en la empresa y las 4 C’s (corazón, cerebro, cuerpo y coraje) y por último Juan Mateo, del Instituto Superior de Negociación de la Universidad Francisco de Vitoria, nos recordó la importancia de la cooperación como herramienta fundamental para generar ventajas competitiva.

 

 

 

Més erasmus a Anglaterra!

Encara recordem el primer dia que vam arribar a Warwick, ara farà sis mesos. No sabíem on havíem arribat i, prou desorientades i amb un mapa en la mà, vam començar a recórrer cada centímetre del que a partir d’aquell moment seria el nostre nou hàbitat. Per a la nostra sorpresa, res era com nosaltres ho havíem imaginat: açò més que un campus universitari és una “xicoteta” ciutat per a estudiants. Pubs, restaurants, gimnàs, cafeteries, residències, supermercats… a més de les instal·lacions pròpies d’una universitat. Tot i que no vam tardar molt en adaptar-nos als reptes, l’esforç diari ha sigut un gran requisit per a poder superar-los. Hem sigut capaços de dur endavant projectes acadèmics completament diferents als que  coneixíem, adaptar-nos a la segona llengua, noves metodologies de treball, nous instruments d’avaluació… però gràcies al recolzament mutu tot ha sigut molt més fàcil.

Esta experiència ens ha enriquit tant a nivell acadèmic com personal, ja que sempre hem estat rodejades d’un context molt divers. Hem tingut l’oportunitat de compartir la nostra experiència amb persones provinents de diferents cultures, conèixer una forma de vida diferent i gaudir de la posada en pràctica de tot allò aprés compartint-ho amb xiquets i xiquetes en el centre infantil.

Estem segures que ens en portem un canvi positiu i necessari a les nostres vides. Sols podem dir que, si es presenta l’oportunitat, s’ha d’aprofitar al màxim, ja que els resultats extrets d’aquesta vivència de segur que seran molt beneficiosos per al nostre futur professional.  

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Erasmus en Polonia

Hola a todos y todas, somos Víctor Latorre y Toni Aix, estudiantes de Florida Universitaria que ahora mismo nos encontramos en Lodz (Polonia) realizando nuestro erasmus para el 2º cuatrimestre. 

 Hará poco más de un mes desde que llegamos y todo lo que podemos contar es bueno, es una ciudad que pese a no ser muy bonita tiene de todo, un transporte público muy bueno y un ambiente erasmus inmejorable. Aquí todo es muy barato (salir a tomar algo, comer, viajar, el transporte público…) y esto hace de este país un destino muy atractivo para los estudiantes.​

 Como ya hemos comentado, Lodz no es precisamente una ciudad bonita, pero es diferente, es curiosa. Para vivir la experiencia erasmus es genial, además se encuentra situada en el centro de Polonia por lo que las distancias hacia cualquier otra ciudad (Poznan, Wroclaw, Cracovia, Varsovia…) no son descabelladas y el precio para viajar en bus o tren es más que barato. 

 Respecto a la universidad quizás todavía sea pronto para hablar ya que no hemos tenido demasiadas clases pero parece un sitio acogedor en el que los profesores/as hablan un buen inglés que te permite comunicarte con ellos sin problemas. La universidad (AHE) está situada en una buena zona de la ciudad, muy cerca de su calle principal y más famosa, además de estar bien comunicada por tranvía o bus.

 Por cierto, si alguno o alguna se pregunta si en Polonia se come bien, nosotros podemos afirmar que sí, y  muy bien además. Así que recomendamos este país y esta ciudad en particular para cualquier estudiante que quiera ir de erasmus. A nosotros nos está pareciendo una experiencia inmejorable.

 Saludos!

Imatge

International course

Ya hemos finalizado nuestro International course: THE GATEWAY TO SUSTAINABLE TOURISM. Los alumnos y alumnas de 2º y3º de Turismo y los de 3º de ADE, estuvieron trabajando conjuntamente con profesores de diferentes universidades europeas, la Dr. Hilde Hoefnagels.AP University College Antwerp, Image

La siguiente semana con el  Dr. James Hanrahan de IT Sligo trabajamos bajo el título «The gateway to sustainable tourism» y por último, y con el Dr. José Carlos García-Rosell Eskenazi de University of Lapland (Multidimensional Tourism Institute), profundizamos en los múltiples  stakeholder que parecen el el turismo sostenible.

Image

 

Han resultado unas semanas de intenso trabajo, muy interesantes para todos nosotros que nos han permitido conocer otras formas de trabajar y profundizar en un tema clave en turismo: la sostenibilidad.

Image

 
 

Visita de Imre Kovách


Estos días se encuentra con nosotros el profesor Imre Kovách, de la Universidad de Debrecen e investigador en el Instituto de Ciencas Políticas de la Hungarian Academy of Sciences (Magyar Tudományos Akadémia) de Budapest.

Durante esta semana el profesor compartirá sus reflexiones sobre “Youth, values and alternatives” y “Loosing traditions, global values – consumers and conformists” con el alumnado de segundo curso de los Grados de Educación Primaria e Infantil.

El profesor Kovách nos visita después de que profesorado de la Unidad de Educación realizará una estancia en la Universidad de Debrecen en marzo del curso pasado.

Imatge