L'alumnat de 4rt acaba el periode de Pràctiques III

Després d’uns dies plens d’ il·lusió, emoció, alegria, màgia, aprenentatge… i una llista inacabable d’experiències i sentiments viscuts, l’alumnat de 4rt dels Graus de Mestre/a en Educació Infantil i Mestre/a en Educació Primària, ha finalitzat el seu últim període de Pràctiques.
Cal agrair a tots els centres i a totes les persones que fan possible aquesta vivència la seua col·laboració amb nosaltres. Gràcies per compartir la vostra experiència i per tota l’estima que doneu a l’alumnat de pràctiques.
Aquest període ha resultat encara més especial, la graduació és molt propera i, encara que el nostre últim contacte de pràctiques amb infants ha acabat, estem a punt de convertir-nos en allò que somniem.
El període d’observació ja ha passat i aquesta vegada hem intervingut molt més, ens hem trobat en situacions d’aula reals i hem hagut de respondre de manera autònoma. A més, hem programat per al nostre alumnat tallers, activitats, sessions, recursos… i hem establert vincles, compartit i aprofitat tot el que allò que teníem i que ens pot oferir allò més valuós del món: Els xiquets i xiquetes, el nostre futur.
Finalment, a partir de tot allò que hem aprés, hem pogut decidir quin tipus de mestre/a desitgem ser. Ens hem completat personal i professionalment i hem consolidat la nostra vocació.
Per això, encara que estem tristos per haver acabat, cada dia que passe podrem afirmar que som feliços perquè ara estem més prop d’aconseguir allò  que ens ompli de vida i alegria, que estimem i desitgem .
Ser mestres!

V DECLARACIÓ EDUCATIVA DE LA UCEV

Un grup d’alumnes de 4t del Grau d’Educació Infantil ha participat en la redacció de la V Declaració Educativa de la UCEV.

Amb el títol LA SOCIETAT ACTUAL NECESSITA ESTIMAR L’EDUCACIÓ INFANTIL ja està en impremta la Cinquena Declaració Educativa de la Unió de Cooperatives d’Ensenyament.

 Com en la declaració anterior, volem destacar la participació en aquest treball dels alumnes del Grau d’Educació. Un total de 7 alumnes de 4t del Grau d’Educació Infantil (Rocío Antón, Anna Furió, Noèlia Castillo, Carlos Rubiño,  Paula Soria, Laura Estruch i Sílvia Hervàs) han col.laborat, junt a una vintena de mestres de les cooperatives de la UCEV per portar endavant aquest treball.

 Vàrem començar fent un dinar pedagògic, coordinat per Paco Rodigro, on llançarem les primeres idees sobre “Somiem l’escola infantil que volem”, aquestes aportacions foren el nostre punt de partida per dur-les a les reunions del grup de treball d’UCEV.

 A partir d’ahí, hem tingut un total de quatre reunions més per redactar la declaració.  En els últims mesos heu pogut llegir en aquest bloc les diverses entrades que, Carlos Rubiño ha anat publicant sobre el desenvolupament de les reunions de treball.

 Ja per acabar, volem comentar que la presentació a la societat d’aquesta Declaració Educativa tindrà lloc el dimarts 6 de maig en un ACTE SOCIAL , del qual  rebreu la invitació més endavant.

 Podeu consultar les anteriors declaracions ja publicades en:  http://www.ucev.coop/declaracio-educativa/

El pase de diapositivas requiere JavaScript.


 

II CONGRÉS HÍBRID ENTRE ARTS, CIÈNCIES I EDUCACIÓ.

Segon dia. 22 de març.

Aquest dia, el congrés començà amb una ponència de Lara Almarcegui que ens va mostrar els seus projectes d’intervenció i instal·lació artística basats en demolicions, autoconstruccions i descampats.Després Jordi Rodriguez de l’Escola Príncep de Viana, exposa el seu projecte R+R+R i d’Alicia Vicente, Mireia Montardit i Marta Sol explicaren la transformació del pati de l’Escola Bressol Municipal del Secà en un jardí educatiu que oferia possibilitats educatives a través d’aquest nou context d’aprenentatge natural.

Aquestes exposicions ens feren reflexionar sobre les possibilitats que ofereix el nostre entorn i com allò que es troba en desús pot resultar útil. Aquest missatge va consolidar-se amb la presentació de Adrià Bernat, Àlex Gómez, Lorena Sordo, Núria Vilarrubla i Joana Pons sobre l’experiència Pufff. Un projecte molt interesant fruit d’una idea creativa que gracies a la col·laboració i perseverança va germinar i créixer fins a convertir-se en una creació artística digna de menció.

En acabar, l’alumnat de Florida Universitària i els nostres amfitrions, eixirem fora del campus per a realitzar una activitat preparada per nosaltres. Aquesta plantejava la següent qüestió: ¿Que introduiria al meu espai educatiu? Una pregunta que responguérem conjuntament amb l’alumnat de Lleida i plasmàrem amb una manifestació artística que penjàrem a una zona recentment vallada del campus.

En tornar Valeriano López ens va sorprendre amb la seua Secuela Pública, una obra simpàtica i reivindicativa sobre una situació educativa que empitjora, una obra que evidencia la “Pedagonía” i la mercè dels “Pedagogós” davant el govern i les seus reformes educatives.

A continuació, Guillermo castro i Amal Ezzanouni, ens exposaren la experiència que tingueren sobre la vaga com a context d’aprenentatge. Com aquesta els va servir per documentar-se i aprendre sobre els motius i problemes que produïen aquella situació de protesta, un procés que resultà enriquidor per a l’alumnat participant.

Finalment, des de l’Escola la Creu de Torrefarrera, Mercé Llaquet i Silvia Pérez en mostraren com treballaven de forma interdisciplinària les arts visuals i plàstiques a primer cicle de primària.

Així va concloure el Congrés i la nostra estada a Lleida. L’alumnat de florida Universitària en acomiadàrem del nostres amfitrions que ens acompanyaren al llarg d’aquesta experiència. Vàrem gaudir molt i cal agrair a l’alumnat de Lleida l’hospitalitat i afecte que hem rebut per la seua part.

L’experiència no termina aquí, vos esperem amb els braços oberts!

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

Jornada de la FP Dual

Jornada de FP Dual
Jornada de FP Dual

El próximo día 1 de abril, en el colegio Juan Comenius de Valencia, tendrá lugar la Jornada de la FP Dual, organizada por UCEV.

Los nuevos escenarios que están abriéndose a la enseñanza, están situándonos ante nuevos retos que hay que ir afrontando. Uno de ellos será la Formación Profesional Dual, nueva modalidad de formación profesional en la que en este curso ya estamos caminando al ser uno desde centros experimentales. Otros centros del ámbito cooperativo han iniciado también este camino, que mejor compañía y refuerzo que caminar juntos.

Encontrarse, aportar y descubrir otras experiencias enriquecedoras son el objetivo fundamental del día, pero también conocer otras miradas que abrirán colaboraciones y encuentros en este nuevo dibujo de la FP.

Florida Universitària y el área de finanzas de Erhvervsakademiet Lillebælt comparten experiencias

Florida Universitària disfruta durante estos días de la visita de un grupo de estudiantes daneses del área de finanzas de la Erhvervsakademiet Lillebælt.
Durante dos semanas compartirán experiencias docentes con nuestro alumnado y visitarán empresas relacionadas con su área de estudios.
El grupo de alumnos daneses de la especialidad de finanzas está teniendo una semana intensa, el martes tuvieron clase con el profesor Angel García bajo el tema “Spanish macroeconomics & political environment”.
El miércoles visitaron “Caixa popular» y se relajaron con una paseo por la Albufera y una buena paella.
Dedicaron el jueves a visitar el centro histórico de la ciudad de Valencia y el Tribunal de las Aguas.
Hoy viernes están con el profesor Adrián Broz recibiendo una clase sobre interculturalidad desde el punto de vista empresarial.
Se trata de una experiencia enriquecedora tanto para ellos y ellas como para nuestro alumnado y profesorado.
Esta iniciativa está liderada por el departamento de Relaciones Internacionales de Florida Unviersitària y cuenta con el apoyo de las distintas áreas docentes de nuestra universidad.

Florida Universitària y el área de turismo de Erhvervsakademiet Lillebælt comparten experiencias

Florida Universitària disfruta durante estos días de la visita de un grupo de estudiantes daneses del área de turismo de la Erhvervsakademiet Lillebælt.
Durante dos semanas compartirán experiencias docentes con nuestro alumnado y visitarán empresas relacionadas con su área de estudios.
El pasado martes tuvieron una interesante clase sobre destinos turísticos con la profesora Pau Alonso.
Después de un miércoles de «libre disposición», el jueves estuvieron visitando Turiart y disfrutaron de una visita guiada al centro de la ciudad de Valencia y sus principales monumentos, la Catedral, la Lonja, el Mercado Central para acabar la visita a las 12.30 en el Tribunal de las Aguas. Estamos seguros que aprendieron mucho sobre como organizar un itinerario cultural atractivo y apasionante.
Hoy viernes han cambiado la ciudad por la naturaleza y se encuentran en el Parque natural de la Albufera.

visita a la albufera
Grupo de alumnos/as de Erhvervsakademiet Lillebælt

Se trata de una experiencia enriquecedora tanto para ellos y ellas como para nuestro alumnado y profesorado.
Esta iniciativa está liderada por el departamento de Relaciones Internacionales de Florida Unviersitària y cuenta con el apoyo de las distintas áreas docentes de nuestra universidad.

Reunió del Comité de Garantia de Qualitat de Florida Universitària

Qualitat a FloridaUni
Comité de Qualitat de Florida Universitària

El passat dimarts 4 de Març del 2014 les representats dels graus de Florida Universitària Bea, Alba i Diana, ens hem reunit per segona vegada amb el Comitè de Garantia de Qualitat, per tal, d’informar a la resta d’alumnat sobre les titulacions adscrites a la Universitat de Valencia.

En aquesta reunió s’han presentat informes de les titulacions i novetats, que fins al moment es tenen sobre el seguiment i acreditacions de les titulacions.

Hem vist els indicadores que s’han tingut en compte per a saber quins són els aspectes de millora des de Florida. Aquest són els resultats de les enquestes de valoració de l’alumnat. Reflexen aspectes com: la satisfacció de l’alumnat respecte a l’equip docent, la valoració de l’alumnat en els centres de practiques i empreses o els diversos serveis ofertats des de Florida com OIP, servei de tutoria, ets.

També hem analitzat els indicadors d’estudi de control de qualitat com: la tassa de eficiència o de rendiment de l’alumnat, entre altres.

L’objectiu d’aquestes reunions es aconseguir el major benestar de l’alumnat, per això a Florida desenvolupen noves metodologies per tal de seguir millorant.

Si estàs interessat/da en aquest tema, pots visitar l’àrea de qualitat en la web de Florida Universitària.

¡Florida Universitària lluita per un model de qualitat!

Exito de la Jornada de Desarrollo Porfesional

La Jornada de Desarrollo Profesional que celebramos ayer en Florida fue un éxito, comenzamos con  la ponencia de Pablo Alonso sobre «Marca personal para tu vida profesional» que entusiasmó al alumnado.

Pasamos a un Panel de Empresas relacionadas con la intermediación en el sector turístico que era una auténtico lujo:

Andrea Gildemeister, responsable de la oficina de Cititravel DMC en Valencia

Mª José Martínez , delegada comercial Levante de Catai Tours

David Soriano, jefe de zona de Nautalia

Cristina Rodríguez, directora de Marketing y comercial en la División de cruceros del Grupo Pérez y cía .

Image

Sus aportaciones sobre el funcionamiento de sus respectivos subsectores y las competencias y habilidades que se requieren para trabajar en ellos fue muy clara, valores como el esfuerzo,la capacidad de comunicación,  el trabajo en equipo y la importancia de los idiomas.

Image

Se generó una ambiente agradable que permitió que los alumnos preguntaran sus dudas y los profesionales les aconsejaran.

Lo dicho, todo un éxito!!

IV Jornada de Desarrollo Profesional

SONY DSC El pasado 26 de Marzo tuvieron lugar las IV Jornadas de Desarrollo Profesional de Florida Centre de Formació. El evento contó con ponentes que nos dejaron un maravilloso sabor de boca por sus sabios consejos.
La conferencia inaugural corrió a cargo de Antonio Palomares, titular de PALOMARES ABOGADOS – C CONSULTING, que nos obsequió con ciertas pautas para nuestra vida y que nos podrán ayudar en un futuro a conseguir nuestro éxito profesional. Entre ellas aportó recomendaciones como la necesidad de estar preparado para todo y priorizar, en este momento, el aprendizaje. También apuntó la idea de intentar nuevos retos, y por qué no, también de equivocarse para volver a intentarlo aún con más ganas. Resaltó la necesidad del reciclaje continuo y del trabajo día a día que nos permitirá ser expertos en lo que deseemos.
En el panel de informática nos visitaron tres exalumnos de ciclos formativos:
– Alejandro Argüelles Delgado, exalumno del Ciclo Formativo de Desarrollo de Aplicaciones Multiplataforma. Actualmente: Software Developer la empresa INDRA (http://www.indra.es)
– José María Carratalá, exalumno Ciclo Formativo de Grado Superior de Administración de Sistemas Informáticos. Actualmente Bussiness Development en la empresa INCRENTA
(http://increnta.com/).
– Pascual Cervera Gómez, exalumno del Ciclo Formativo de Grado Medio de Técnico en Microsistemas Informáticos y Redes y del Ciclo Formativo de Grado Superior de Administración de Sistemas Informáticos. Actualmente Gerente (PC Box Torrent). GRUPO GOMEZ AVANZA (http://www.gomezavanza.es)SONY DSC
Las ideas principales que nos aportaron giraban en torno a la necesidad de formación de los profesionales del área y sobre todo de autoaprendizaje. La vocación profesional es determinante para el futuro éxito en nuestra dedicación laboral y para lo cual es necesario mucho tesón y constancia acompañado, claro está, de mucha curiosidad que nos permita seguir investigando. Relacionado con ello y con la situación económica actual, también se habló de la importancia de la polivalencia en cualquier trabajo y concretamente en nuestra especialidad donde cobra especial relevancia.
En otro orden de ideas, se conversó acerca de la identidad digital, que debe estar muy cuidada y bien diferenciada de otros perfiles en redes sociales que se puedan tener.
Los tres ponentes coincidieron en resaltar la oportunidad que brinda al alumno la realización de prácticas en empresa como medio para su salto al mundo laboral.
Para finalizar tanto el emprendedurismo como el coworking fueron resaltados como valores necesarios en el actual tejido empresarial.
Fue una satisfacción enorme contar con cada uno de los colaboradores y un orgullo comprobar la profesionalidad y buen hacer que les ha llevado a triunfar en sus respectivas dedicaciones. Desde Florida agradecerles su presencia y sus valiosos consejos.
 

ELS PREMIS LITERARIS LA ROSA DE PAPER INCLOUEN UNA NOVA CATEGORIA DE CONTES INFANTILS PER A L’ALUMNAT DE LA UNITAT D’EDUCACIÓ DE FLORIDA UNIVERSITÀRIA

En les Bases de la XVIII edició dels PREMIS DE LITERATURA «LA ROSA DE PAPER»  s’ha inclòs una nova categoria: Contes Infantils per a infants de de 0 a 8 anys. A aquesta categoria sols es pot presentar, en aquest edició, l’alumnat de FLORIDA de les titulacions de Cicle Formatiu de Grau Superior d’Educació Infantil i Graus universitaris d’Educació Primària i Educació Infantil.
Tal i com figura en les bases del premi, les condicions per a la presentació són les següents:
–       Els contes hauran d’estar escrits en valencià i l’extensió dels contes serà d’un màxim de 3 fulls a una cara.
–       Els autors i  autores només podran presentar un treball  per categoria i modalitat, i han de ser originals i inèdits (no premiats en qualsevol premi anterior).
–       A més a més, han de ser individuals (no s’admetran treballs col·lectius).
–       S’adjudicarà un primer premi amb una dotació de 150 euros
–       El conte guanyador serà publicat en la col.lecció So de Lletres
Cal dir que aquests premis, convocats per Florida Centre de Formació i Andana Editorial, ja tenen una llarga tradició i estan plenament al nostre àmbit cultural del nostre país ja que en divuit convocatòries han participat milers d’estudiants d’ESO, Batxillerat, Cicles Formatius de Grau Superior i estudis universitaris dels centres educatius del nostre país.
A més, a banda de la dotació econòmica, cal destacar que els treballs guanyadors seran publicats en el proper número de la col·lecció SO DE LLETRA on s’inclouran els treballs guanyadors d’aquesta edició i la de l’anterior.
Esperem les vostres produccions.
Teniu les bases completes del premis en totes les seues categories i modalitats ací: http://rosadepaper.florida-uni.es/