EXPOSICIÓ: "LLOCS NO COMUNS"

Llocs no comuns és el nom de l’exposició col·lectiva de l’alumnat de Didàctica Artística d’Educació Infantil de la simultaneïtat del Grau de Mestre/a en Educació Infantil y Mestre/a en Educació Primària. Està distribuïda en dos espais de Florida Universitària: el hall de l’edifici D i el SIE a l’edifici A. Les obres estaran exposades fins el 23 de gener d’enguany.

Partint d’una experiència comuna, la de la visita a diferents exposicions d’art contemporani de la ciutat de València en el mes de novembre d’aquest any, l’alumnat ha contestat i ampliat els discursos, temàtiques i micronarratives plantejades pels artistes des del seu mateix sistema de comunicació: l’artístic. Ells i elles s’han endinsat en el singular món de la significació dels objectes i de les imatges, produint objectes visuals a partir d’experiències pròpies.

Natalia Barbero, Blanca Bermúdez i Gemma Paniagua conten a The Feeling of the childhood la seua experiència d’observació tranquil·la dels sentiments dels infants en un parc a partir de textos sonors i objectes. Sara Ruiz i Laura Valiente exploren les possibilitats docents dels espais de la ciutat de València, amb ressons de sentiments i colors que recullen en forma de llibre alternatiu per a una suposada «no aula» (Llocs d’Aprenentatge). Joan Garcés proposa a través de belles, crítiques i delicades imatges fotogràfiques una mirada pausada, crítica i de tints nostàlgics als nous espais quotidians transformats en el seu ús per les novetats tecnològiques (horta_desconstruïda). Toñi Martínez i Alex Valentín s’endinsen més encara en el seu món interior, una reptant-se i enfortint-se davant les experiències fortes d’amor i desamor (Els meus Forats), l’altre, fent espai agraït als buits i als plens de la seua vida que com ell diu són Mancances necessàries. Finalment, Alicia Penella amb Contrastos expressa a través de la seua obra diferents emocions experimentades en la seua infància.

pastedimage

Hilde Onis, 25 kilogramos de dulce y amarga infancia.

Els referents artístics són: Boltanski en Departure-Arrival (IVAM), María García en Geometría de un Hueco (Pau i Comèdies), Chema López en Blanc nocturn (Rosa Santos) i Oscar Carrasco en Arqueologia del present (Luís adelantado).

Més informació: Lucía Rueda (lrueda@florida-uni.es)

Aprendamos enseñando: experiencias en inglés en escuelas infantiles

Este es el cuarto año consecutivo en el que el alumnado de 3er curso  del grado de  Maestra/o en Educación Infantil y 4º curso de simultaneidad del Grado en Educación Infantil y Grado en Educación Primaria de Florida Universitària ha acudido a desarrollar una sesión de juegos en inglés para escuelas infantiles.

actividad-experimentacion
Más de 50 alumnas y alumnos han participado en esta experiencia organizada desde las asignaturas “Taller de Juego en Educación Infantil” y “La Escuela de Educación Infantil”. El objetivo de esta actividad es desarrollar competencias para trabajar con el alumnado de 2 a 3 años, poniendo en práctica la lengua inglesa y fomentando el desarrollo de situaciones de experimentación.
Como paso previo, en equipos de dos o tres personas, pudieron visitar los centros en los que realizarían la práctica y conversar con la dirección del centro y con las tutoras o tutores del aula durante una mañana. Además de esta visita contaron con la sesión formativa de Anabel Montrull del Equipo Psicopedagógico de Escoles Infantils Ninos, que mostró la importancia que tiene la metodología de experimentación en Infantil y las cualidades que deben tener quienes trabajan en esta etapa educativa.
Este año queremos agradecer la colaboración para el desarrollo de la actividad de las siguientes escuelas infantiles:  El Solet (Oliva), Sambori (Cullera), Escoleta Infantil Xicalla (Albal), L’escoleta de Maru (Catarroja), Sant Lluís (Pego), Escoleta infantil El Trenet (Valencia), Samaruc (Alfafar), Arco Iris (Albal), Escoleta Infantil Cavall Bernat (Llaurí), Xip i Xop (Catarroja), Escuela Municipal La Vieta (Carcaixent),) y a las Escoles Infantils Ninos de las localidades de Albal, Alfafar, Quar de Poble, Picassent, Picanya, Vinalesa
Más información:
Pilar Ortega portega@florida-uni.es
Vicenta Verdugo vverdugo@florida-uni.es

Festa de Nadal de l'alumnat del Cicle d'Educació Infantil

christmasCom cada any, des del Cicle Formatiu de Grau Superior en Educació Infantil, estem preparant la festa de Nadal, enguany amb moltes sorpreses!!
L’esdeveniment tindrà lloc el dimarts dia 20 de desembre a partir de les 15.15 (estarem repartits en diferents aules -pati, laboratori didàctic, laboratori d’art, laboratori de música…)
Des del grup de 2n, s’estan organitzant tota una sèrie d’activitats (túnel del terror, grand prix, caixes màgiques…) on professorat i alumnat de 1er esteu convidats a participar.
A continuació, a les 17.00 l’alumnat de 1er ens convida a berenar al Laboratori didàctic de Florida Universitària, on podrem tastar algunes de les receptes i participar del Taller de cuina creativa, que té com a objectiu introduir nous aliments saludables als infants.

Convocatòria Intensive Course en Piatra Neamt (Romania)

Florida Universitària coordina el projecte finançat amb fons europeus CRAYON’s – Creativity in Action to promote YOung eNtrepreneurShip (www.crayonsproject.eu).
L’objectiu d’aquest projecte és fomentar l’esperit emprenedor entre estudiants i joves egresats a través de la creativitat i la innovació.
En el projecte s’han desenvolupat 3 resultats:

  • Una metodologia basada en LEGO, Business Model CANVAS i Design Thinking per al desenvolupament i avaluació d’una idea o projecte.
  • Un curs de formació que inclou els següents mòduls: Motivació, Desenvolupament d’habilitats emprenedores, Creativitat e Innovació, Generació de la idea de negoci o projecte i Posada en marxa de la idea.
  • MOOC – Massive Online Open Course del curs de formació desenvolupat.

A Piatra Neamt, del 6 al 10 de març de 2017,  es va a testejar el curs de formació que integra també la metodologia desenvolupada i busquem persones amb ganes d’aprendre i innovar! No és problema que durant eixe període estigues fent pràctiques a un centre.

Si:

  • Eres estudiant de 4t d’Educació Infantil o Primària
  • Tens bon nivell d’anglès (B2)
  • Tens ganes d’aprendre i innovar
  • Vols viatjar una setmana a Romania i conèixer a altres estudiants europeus.

20160127_132622
AQUESTA PROPOSTA ÉS PER A TU!
Inscriu-te abans del 20 de desembre a aquest formulari.
Quan es tanque el plaç de sol·licitud, farem la selecció de l’alumnat participant atenent als següents criteris:

  • Nivell d’anglés (tindran prioritat estudiants que hagen cursat la menció d’anglés).
  • Carta de motivació (enviant e-mail a luixera@florida-uni.es)
  • Entrevista personal en anglés els dies 27 i/o 28 de desembre.

 
Altres condicions:

  • Una volta seleccionat, l’estudiant haurà de pagar 50€ en concepte de reserva de plaça.
  • Els vols, viatge, assegurança i estància estaran coberts pel projecte europeu. Altres tipus de despeses seran a càrrec de l’alumne.

Intercanvi de Florida Universitària amb la Universitat de Lleida

inter

Des de fa ja quatre cursos FLORIDA UNIVERSITÀRIA organitza un intercanvi amb la Facultat de Magisteri de la UNIVERSITAT DE LLEIDA amb l’objectiu d’oferir als seus estudiants dels Graus de Mestre/a d’Educació Infantil i Mestre/a d’Educació Primària una experiència acadèmica i cultural basada en la innovació docent i l’intercanvi d’experiències.

Per això, durant els dies 28, 29 i 30 de novembre, va tindre lloc l’intercanvi interuniversitari entre estudiants i professorat de la Universitat de Lleida ( 24 alumnes i 5 professors) amb estudiants (23) i professorat (5)  de la Unitat d’Educació de Florida Universitària. Al llarg dels tres dies es realitzaren diverses activitats que es van centrar en l’aprenentatge en l’entorn i a través de l’art contemporani i el patrimoni cultural valencià.

Els objectius d’aquest intercanvi són:

  • Poder realitzar una estada d’estudis en un centre universitari de Magisteri com a part del currículum formatiu complementari dels i les estudiants de Florida Universitària
  • Conéixer a estudiants d’altres ciutats i altres centres per compartir sabers, experiències i pràctiques.
  • Aprendre a comunicar-se i a expandir el coneixement a través de l’art contemporani, la literatura i la vivència de les ciutats visitades en l’intercanvi.
  • Potenciar la creativitat pràctica i l’experiència com a base didàctica en formació dels futurs i futures mestres i en la docència univesitària.
  • Realitzar pràctiques innovadores i col·laboratives en la formació de mestres.

El dilluns per la vesprada varen realitzar la primera activitat que va consistir en una visita a l’exposició antològica de l’“Equip Crònica” en la Fundació Bancaixa, organitzada per les professores Lucía Rueda, Elvira Asensi i Loli Soto, juntament amb l’estudiant Joan Garcés. L’Equip Crònica és un col·lectiu artístic que, mitjançant les seues obres, realitzen una crònica sociopolítica a través d’una apropiació crítica de diversos referents de la història i de l’art. Les seues pintures realistes ens van permetre conèixer quin és la funció de l’artista en la societat que està vivint.

L’experiència en l’exposició va permetre als participants de transferir el concepte de “crònica” al món educatiu. Per a açò, es va realitzar el taller “Crònica de Mestres” amb la finalitat que les i els estudiants es qüestionaren quina és l’actualitat social, política i cultural que estan vivint com a mestres del segle XXI. A partir d’imatges d’una de les obres de  l’“Equip Crònica” els estudiants havien d’utilitzar la tècnica del pastitx per a representar i compartir la seua crònica com a futurs mestres.
inter2
Més informació: Loli Soto (lsoto@florida-uni.es), Elvira Asensi (easensi@florida-uni.es), Lucía Rueda (lrueda@florida-uni.es), Paco Rodrigo (frodrigo@florida-uni.es)

Salida a Escuela 2

El pasado viernes 2-11 el alumnado de la asignatura La educación física, plástica y musical en las NEE de 4º de EDP especialidad PT, se desplazó hasta Escuela 2 para realizar una experiencia interdisciplinar cooperativa e inclusiva con el alumnado de 3º de ESO.

La visita se inició con una pequeña charla por parte de la exdirectora de la escuela y actual PT en secundaria Dña. Amparo Hidalgo Esteve seguida de un pequeño tour por el centro para conocer las instalaciones y el funcionamiento del mismo. Tras esta introducción que resultó muy interesante por la singularidad del centro y su marcado carácter inclusivo, el alumnado de universitaria junto con el de 3º de ESO se unieron para tocar y pintar (acción dentro del proyecto: dripping and granering). Se había trabajado previamente en sendos centros y la experiencia resultó muy enriquecedora para todos/as.

El proyecto ha sido coordinado por los profesores de secundaria la Escuela 2 de plástica y música: María Santos y Héctor Pascual, así como por los profesores de la asignatura: Lucia Rueda (lrueda@florida-uni.es) y Rafa Adell (radell@florida-uni.es).

adell

Matemáticas y juegos de mesa

Un año más, desde las asignaturas de Didáctica de las Matemáticas y Taller de Juegos del Grado de Maestro/a de Educación Infantil, hemos querido retar a nuestro alumnado para que desarrolle sus competencias y su creatividad. 
Este es el tercer año que realizamos la actividad “Juegos de mesa matemáticos” en Florida Universitària pero, a diferencia de años anteriores, no son dos sino tres las asignaturas que se suman a esta actividad. Se incorpora la asignatura de Iniciación a la Lectoescritura impartida en 3º de Grado de Educación Infantil por la profesora Anna Chover.  Señalar que hemos incorporado al proceso  novedades que, estamos seguros,  dotarán al alumnado implicado en esta actividad de nuevas herramientas y formación.  
Más de 80 alumnos han participado desde la primera edición en esta experiencia educativa que consiste en la creación de un juego de mesa para la etapa de infantil. Jose Luis Soler, profesor del área TIC, los acompaña en este proceso a través del seminario “videojuegos en educación” impartido el pasado 15 de noviembre, la evaluación del juego de mesa y  su  puesta en práctica.
Dentro de las novedades se encuentra la visita a  Abacus que, el pasado 22 de noviembre, realizó el alumnado  acompañado por el profesorado responsable de la actividad. Tras realizar una gymkana, cuyo objetivo    era familiarizar al alumnado con los materiales , personal de Abacus  mostraron juegos de mesa para Educación Infantil y Primaria  puntualizando en los aspectos educativos que desarrollan. Además, presentaron  materiales que pueden ser utilizados en el aula y  proporcionaron a los asistentes  la normativa de seguridad en los juguetes.
Por último, cabe destacar,  la inestimable colaboración del colegio Jaume I de Catarroja por la posibilidad que nos brinda al permitir testear en un ambiente real los juegos de mesa. Agradecemos a Carolina y Vicent, maestros de 5Inf, el tiempo que nos han dedicado y la posibilidad de llevar a cabo esta propuesta en sus clases. Desde Florida y a petición del colegio, invitamos al alumnado a participar del voluntariado de la escuela en actuaciones educativas de éxito como son los grupos interactivos o la biblioteca tutorizada.
img_3457
Més informació: Pilar Ortega (portega@florida-uni.es), Anna Chover (anchover@florida-uni.es), Jose Luis Soler (jlsoler@florida-uni.es), Marisa Martínez (marisam@florida-uni.es).

Proyecto de innovación y formación en Scratch

El pasado miércoles 23 de noviembre Mateo Baeza y Jessica Osuna, participaron en la sesión de formación realizada por alumnado de la especialidad de TICs del Grado de Maestro/a en Educación Primaria de la Universitat de València sobre Scratch.

Estos alumnos participan en el proyecto  de innovación de la Universitat de València que lleva por título “La simulació de problemes realistes per a l’ensenyament de la probabilitat i l’estadística a l’escola infantil i primària”,  junto con las profesoras Marisa Martínez y Edna González, gracias a la elección realitzada de su Trabajo Fin de Grado.

Los objetivos específicos del proyecto son:

1.    Introducir en la formación de los maestros de infantil y primaria el conocimiento profesional sobre la simulación como método de resolución de problemas reales (realistas) de probabilidad en la escuela infantil y primaria y su enseñanza.

2.    Identificar la mirada profesional con la que el maestro observa la simulación como método de resolución de problemas de probabilidad en diferentes contextos educativos:

a.    Con estudiantes para maestros en la Facultat de Magisteri y en Florida Universitària.

b.    Con estudiantes de Educación Infantil.

c.    Con estudiantes de Educación Primaria.

El proyecto se encuentra en su segunda fase  en la que se introduce al lenguaje del Scratch para programar simulaciones que ayuden a resolver  problemas por simulación.

Desde el Seminario de Matemáticas agradecemos la invitación realizada por Pedro Huerta (profesor de la Universitat de València y coordinador del proyecto) así como el interés mostrado por nuestro alumnado .
img_20161123_190629
Més informació: Marisa Martínez (marisam@florida-uni.es); Edna González (egonzalez@florida-uni.es)

Elmer a 2n de primària!

El passat dilluns, els alumnes dels Graus de Mestre/a de Educació Infantil i Mestre/a de Educació Primària de Florida Universitària ens han oferit la representació d’un conte vivenciat, Elmer, tot un clàssic.  El personatge principal és un elefant de molts colors, que aprèn que la seua diferència pot ser un avantatge.

Els xiquets i xiquetes de segon de primària de l’escola La Gavina hi han participat i han gaudit amb la representació. Després, amb el guiatge dels actors i actrius han fet una reflexió col·lectiva: Què li passa a Elmer? Què sent? Tots som iguals? Tots som diferents?

El respecte i l’estima és allò important en les relacions entre les persones.

Hem de donar les gràcies als alumnes de Florida, per la il·lusió i l’entusiasme amb el qual han preparat la representació d’aquest conte.

Normalitat i especificitat en el procés educatiu

L’alumnat de 2on i 3er de Florida Universitària visita el Centre Específic d’Educació Especial “L’Encarnació” de Torrent, i el “Sebastián Burgos” de València.

Segurament, totes i tots, coneixem persones amb alguna discapacitat. Hi ha xiquets, joves i majors amb discapacitat física, psíquica o sensorial que requerixen una atenció individualitzada que que afavorisca conductes adaptatives mitjançant els suports. L’escola integradora i inclusiva els anomena alumnes amb Necessitats Educatives Especials. Molts d’aquests alumnes estan integrats en centres ordinaris, però altres, degut al grau de discapacitat, són escolaritzats en centres específics atenent al dictamen tècnic. Són aquests centres els que disposen dels espais, i recursos materials i tècnics adequats per oferir una educació adaptada a cada necessitat, la qual es realitzada per diferents professional, com mestres de pedagogia terapèutica, mestres d’audició i llenguatge, fisioterapeutes, metges, psicòlegs i educadors.

Els alumnes de Florida Universitària van conéixer in situ, el treball que fan els mestres amb els alumnes amb discapacitat intel·lectual i altres associades, l’organització del centre, la tipologia d’alumnat, el procediment de detecció i escolarització d’aquests alumnes…

L’alumnat de Florida Universitària que cursa actualment les matèries “Necessitats Educatives Especials” i “Intervenció en la discapacitat intel·lectual” van tindre la oportunitat de complementar la seua formació coneixent realment el funcionament i estructura d’un centre específic d’educació especial.

grup-torrent2

Més informació: Joan Garcia, jogarcia@florida-uni.es