II CONGRÉS HÍBRID ENTRE ARTS, CIÈNCIES I EDUCACIÓ.

Segon dia. 22 de març.

Aquest dia, el congrés començà amb una ponència de Lara Almarcegui que ens va mostrar els seus projectes d’intervenció i instal·lació artística basats en demolicions, autoconstruccions i descampats.Després Jordi Rodriguez de l’Escola Príncep de Viana, exposa el seu projecte R+R+R i d’Alicia Vicente, Mireia Montardit i Marta Sol explicaren la transformació del pati de l’Escola Bressol Municipal del Secà en un jardí educatiu que oferia possibilitats educatives a través d’aquest nou context d’aprenentatge natural.

Aquestes exposicions ens feren reflexionar sobre les possibilitats que ofereix el nostre entorn i com allò que es troba en desús pot resultar útil. Aquest missatge va consolidar-se amb la presentació de Adrià Bernat, Àlex Gómez, Lorena Sordo, Núria Vilarrubla i Joana Pons sobre l’experiència Pufff. Un projecte molt interesant fruit d’una idea creativa que gracies a la col·laboració i perseverança va germinar i créixer fins a convertir-se en una creació artística digna de menció.

En acabar, l’alumnat de Florida Universitària i els nostres amfitrions, eixirem fora del campus per a realitzar una activitat preparada per nosaltres. Aquesta plantejava la següent qüestió: ¿Que introduiria al meu espai educatiu? Una pregunta que responguérem conjuntament amb l’alumnat de Lleida i plasmàrem amb una manifestació artística que penjàrem a una zona recentment vallada del campus.

En tornar Valeriano López ens va sorprendre amb la seua Secuela Pública, una obra simpàtica i reivindicativa sobre una situació educativa que empitjora, una obra que evidencia la “Pedagonía” i la mercè dels “Pedagogós” davant el govern i les seus reformes educatives.

A continuació, Guillermo castro i Amal Ezzanouni, ens exposaren la experiència que tingueren sobre la vaga com a context d’aprenentatge. Com aquesta els va servir per documentar-se i aprendre sobre els motius i problemes que produïen aquella situació de protesta, un procés que resultà enriquidor per a l’alumnat participant.

Finalment, des de l’Escola la Creu de Torrefarrera, Mercé Llaquet i Silvia Pérez en mostraren com treballaven de forma interdisciplinària les arts visuals i plàstiques a primer cicle de primària.

Així va concloure el Congrés i la nostra estada a Lleida. L’alumnat de florida Universitària en acomiadàrem del nostres amfitrions que ens acompanyaren al llarg d’aquesta experiència. Vàrem gaudir molt i cal agrair a l’alumnat de Lleida l’hospitalitat i afecte que hem rebut per la seua part.

L’experiència no termina aquí, vos esperem amb els braços oberts!

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

Deja una respuesta