JOGUETS I SEXISME

L’alumnat de 3r curs de Grau en Mestre/a d’Eduació Infantil, en l’assignatura Taller de joc, ha dut a terme  algunes investigacions interessants sobre com moltes dgormitie les joguines que podem trobar actualment en el mercat (les botigues en són atapeïdes, ara que arriba Nadal) fomenten el sexisme i no resulten, precisament, massa coeducatives. Algunes de les temàtiques que han treballat han sigut les següents:
– Webs d’empreses de joguets i sexisme.
– Gormitti, MonstMonster_High_dollser High i sexisme.
-Publicitat de joguets i sexisme.
A  més a més, les alumnes estan posant-se en contacte amb les empreses afectades a través de correu electrònic per tal de comunicar els resultats de les seues investigacions i conscienciar-ne els responsables.
Entre tots i totes, podem fer un món més igualitari.

Treball Fi de Grau en Educació Infantil

Aquest any 2012-2013 l’alumnat de 4t curs del Grau de Mestre/a d’Educació Infantil realitzarà el Treball de Fi de Grau. És la primera promoció que es graduarà a Florida Universitària amb aquest títol.
El treball consistirà a fer una investigació individual sobre un tema determinat relacionat amb el món de l’Educació Infantil. Per aquesta raó, el professorat de Florida Universitària que participarà i formarà part del procés de desenvolupament dels Treballs Fi de Grau, guiant els futurs i futures mestres en la seua recerca, aportà en el seu moment una sèrie de temàtiques o línies d’investigació molt diverses sobre les quals podien treballar. Entre aquestes, hi podem trobainvesr:

  • El coneixement de  l’entorn a partir de les festes, costums i celebracions de la cultura pròpia.
  • Les “històries personals o de vida”: un recurs per al coneixement d’un mateix i l’entorn.
  • Recursos per al coneixement de la diversitat cultural.
  • Treballar per projectes a l’escola.
  • El joc a l’aula de llengua estrangera a l’Educació Infantil.
  • Educació literària i competències transversals en EI: educar en valors.
  • Disseny d’un projecte educatiu d’identitat sexual.
  • L’art com a recurs didàctic.

Així i tot, desprès del procés d’elecció de línies d’investigació, hem pogut observar que la temàtica més triada per part de l’alumnat va ser la d’ “Innovació educativa i noves metodologies adreçades a evitar les tradicionals classes en l’ensenyament de ciències”.
Ara tot el que podem fer és esperar bones investigacions i desitjar-vos molta sort!
 

Xarrada amb Víctor Labrado: els inicis de l'escola valenciana

Hui de matí, al saló d’actes, Víctor Labrado, gràcies a la col·laboració entre Florida Universitària i l’editorial An2012-12-04 12.36.32dana, ha compartit amb l’alumnat de primer curs dels Graus d’Educació Infantil i Primària una xarrada, inserida en el marc de l’assignatura Llengua catalana per a mestres, sobre els orígens de l’Escola Valenciana.
Al saló d’actes, l’autor de La mestra ha fet un repàs apassionant sobre l‘evolució de l’ensenyament del i en valencià, des del franquisme i la transició democràtica fins a l’actualitat, arribant a la gestació del que és a hores d’ara l’esdeveniment cívic més important relacionat  amb la nostra llengua: les trobades d’escoles en valencià, les quals començaren en la primavera de 1986 i continuen celebrant-se cada any al llarg del nostre territori.
L’acte ha gaudit d’un ambient idoni per al debat i la xarrada de Labrado, que va viure en primera persona moltes de les fites clau que conformen la història recent de l’ensenyament al País Valencià,  ha donat peu a diverses intervencions per part de l’alumnat, interessat per l’ús social i l’ensenyament de la llengua, tant en dècades passades com  en el moment present, tenint en compte el seu futur professional.

RUEDA DE PREGUNTAS SOBRE NUTRICIÓN INFANTIL

MANUELEl viernes 9 de noviembre, Florida Secundaria recibió la visita del pediatra Manuel Martínez. En su visita respondió a las preguntas formuladas por el alumnado de primero del ciclo formativo de Educación Infantil relacionadas con la asignatura de Autonomía personal y Salud Infantil pudiendo aclarar dudas que hubieran surgido a lo largo del trimestre. Las preguntas, relacionadas con esta asignatura, hacían referencia a la etapa de primer ciclo atendiendo a los periodos de crecimiento y desarrollo (0-1, 1-2, 2-3 años).
Los objetivos marcados para esta actividad eran identificar y valorar pautas y hábitos alimentarios saludables para poder diseñar programas educativos en niños y niñas de 0 a 3 años; aprender a elaborar menús escolares atendiendo a las necesidades, trastornos e intolerancias alimentarias de cada niño/a en la etapa de primer ciclo de educación infantil e identificar y conocer los errores, trastornos y afecciones alimentarias para poder prevenir situaciones de especial dificultad o riesgo para la salud e integridad física de los niños y niñas de la etapa infantil.

Gracias a lo abordado infantildurante esta charla, el alumnado de primero del ciclo de Educación Infantil ha adquirido conocimientos muy prácticos y útiles sobre alimentación infantil así como los procedimientos de actuación ante los diferentes trastornos alimenticios. De esta manera la reacción ante futuros casos referentes a este tema podrán ser tratados de manera natural, ya que el conocimiento crea seguridad y maneras más adecuadas de superar estos “conflictos”.

 

LA IGUALTAT TAMBÉ S'APRÉN

LA IGUALTAT TAMBÉ S’APRÉN: PENSAR I EDUCAR DES DE LA PERSPECTIVA DE GÈNERE
El passat 20 de novembre l’alumnat de 3er B del Grau en Educació Infantil de Florida Universitària va acudir a la jornada «La igualtat també s’aprèn», realitzada per la Universitat de València, com a activitat addicional en l’ assignatura El Taller de Juego, acompanyats pel professorat de Florida Universitària, Sandra Molines, Vicenta Verdugo i Pilar Ortega.
La presentació de la jornada anava a càrrec de Carmen Tomás Juan, Directora de la Unitat d’Igualtat, i de Luz Sanfeliu, professora de la Universitat de València. S’hi va reflexionar sobre l’impacte en el joc i en la joguina del sexisme existent a la societat actual amb l’objectiu de poder intervenir-hi i de sensibilitzar a les famílies del nostre alumnat en el futur. A més, va ser una oportunitat per a analitzar i debatre la necessitat d’educar tots dos gèneres en igualtat de condicions i escoltar les aportacions i les propostes coeducatives d’especialistes com Elvira Burgos, professora de la Universitat de Zaragoza; Nieves Ledesma, professora de la Universitat de Navarra; i Mª José Chisvert, professora de la Universitat de València.
També s’abordaren els canvis que han fet que des de la Transició s’haja produït una evolució positiva per fomentar la igualtat entre homes i dones per part del moviment feminista.
Com en totes les jornades que Florida Universitària proposa, una vegada més, hem extret la nostra conclusió i considerem que apostar per una educació en igualtat és una important tasca dels i les mestres amb l’ajuda de les famílies i la comunitat; per això, hem de ser conscients de la importància de l’ús d’un llenguatge coeducatiu, mostrar un equilibri de les dones i els homes en els continguts del que s’aprèn, el diagnòstic del sexisme a les aules i la prevenció de qualsevol  mostra de desigualtat.

TALLER DE TECNOLOGIES PER A XIQUETS I XIQUETES AMB NEE

TALLER DE TECNOLOGIES D’ACCÉS A L’ORDINADOR I AL CURRÍCULUM PER A XIQUETS I XIQUETES AMB NEE AMB SISTEMES ALTERNATIUS I AUGMENTATIUS DE COMUNICACIÓ (SAAC).
De nou estem ací informant de tot el que Florida Universitària prepara per al seu alumnat d’Educació. Hui toca un seminari dirigit, principalment, a l’alumnat de 3er del Grau d’Educació Primària que cursA l’especialitat de Pedagogia Terapèutica, concretament per a l’assignatura Intervenció Psicoeducativa Discapacitat Sensorial i Motriu impartida per la professora Carmen Gayá Ballester.
Aquesta jornada es durà a terme el pròxim dia 28 de novembre a les 10.45 amb una duració de dues hores i serà dirigit per la professora Begoña Llorens que portarà a l’aula distints sistemes d’accés a la informació i al currículum, així com Sistemes Alternatius i Augmentatius de Comunicació (SAAC), presentant-se per a l’alumnat l’ocasió d’experimentar el seu funcionament i conèixer els requisits necessaris per a l’ús d’aquests sistemes a l’entorn educatiu.
L’objectiu que es pretén aconseguir amb aquest seminari és apropar l’alumnat al món de les tecnologies d’ajuda i accés al currículum per a xiquets/es amb NEE, donar a conèixer els distints sistemes alternatius i augmentatius de comunicació implementats en l’actualitat en les aules de centres educatius i extraure conclusions per a la intervenció psicopedagògica dels xiquets i xiquetes amb NEE.
De nou, Florida Universitària, apostant per la tecnologia, la comunicació i la diversitat.

Resolguem un problema real

Ja fa unes setmanes que l’alumnat de tercer tornàrem de les pràctiques escolars, i hem començat a treballar el nou Projecte Integrat. Aquest curs, el Projecte té com a finalitat que l’alumnat de Grau de Mestre/a d’Educació Infantil i Primària resolguem un problema en un context real.
Per aquesta raó, hem començat a triar els centres en els quals volem participar, ja siguen centres educatius o organitzacions relacionades amb la nostra titulació. Com sempre, serà un treball que elaborarem durant tot el curs. La característica particular d’aquest any és que haurem d’anar reunint-nos amb els centres, amb l’objectiu de conéixer l’organització en la qual anem a desenvolupar el nostre projecte, amb la fi de recollir la informació necessària per a resoldre un problema o necessitat existent.
Aquest projecte ens planteja un nou repte, que haurem d’aconseguir d’una manera activa i participativa, col·laborant amb la resta de membres de l’equip i treballant de manera transversal competències com la resolució de conflictes (negociació i presa de decisions) i l’aprenentatge permanent.
El nou projecte ens permetrà donar resposta a un problema o demanda real plantejada per un centre educatiu, de manera que tindrem l’oportunitat de poder posar en pràctica els coneixements que hem adquirit durant els nostre recorregut professional. A més a més, aquesta vegada se’ns ofereix interaccionar i aproximar-nos a l’entorn educatiu, així com posar en pràctica la solució que oferirem.

BECAS ERASMUS

El próximo 13 de noviembre tendrá lugar la sesión dirigida especialmente al alumnado del Grado de Educación, cursos 2º y 3º, sobre el plan de internacionalización haciendo especial énfasis en el desarrollo de las competencias lingüísticas, y en las becas de movilidad Erasmus Estudios y Erasmus Prácticas.
El citado plan de internacionalización pretende dotar al personal y alumnado de Florida de una experiencia internacional y multicultural que desarrolle su visión hacia una sociedad global. El plan incluye la creación del Internacional Skills Certificate, con el que, tras la realización de diferentes actividades que ayudan a la internacionalización, se certificará el perfil internacional desarrollado.
Durante la sesión el alumnado puede conocer las características, requisitos y calendario de solicitud de las becas Erasmus Estudios y Erasmus prácticas, que permiten cursar parte de los estudios y realizar prácticas en otro país europeo.
La presentaciones se las sesiones y más información adicional puede encontrarse en el apartado de Relaciones Internacionales o en los respectivas secciones sobre las Becas Erasmus Estudios y las Becas Erasmus Prácticas. En estas mismas secciones, a través del enlace de “Solicitud de información”, se puede solicitar información o manifestar interés sobre cualquiera de las actividades incluidas en el Internacional Skills Certificate.
 
¡No dejes de aprovechar todas las oportunidades para internacionalizar tu perfil!

Tercero vuelve de sus prácticas

Hoy es el día. El fin de una etapa enriquecedora y el comienzo de un nuevo curso con nuevos retos por delante. Hoy el alumnado de tercero de Educación Infantil y Primaria nos volvemos a encontrar. Unos comenzamos con mucha ilusión, otros quizás con menos. Pero sin duda nuestro pensamiento está en otro lugar. Tras mes y medio de prácticas es difícil olvidar aquellos pequeñajos y pequeñajas que tanto nos han hecho aprender dibujando sonrisas y recordándonos lo importante y emocionante que es nuestra vocación. Y sin duda, no creo que sea el único en agradecer a aquellos centros que nos han acogido para ofrecernos esta oportunidad y a los/as docentes que nos han acompañado y guiado en el eterno camino del aprendizaje.
 Ha sido una dura despedida, pero sin duda nos volveremos a ver. Finaliza una etapa, pero comienza otra. Nunca dejamos de crecer.

Xarrada: "L'ESCOLA COOPERATIVA"

El proper dimarts 30 d’octubre de les 15:30 a 17:00h. (per als grups de 1r d’ Educació Infantil i Primària de la vesprada i també per a la gent del Cicle d’Educació Infantil) i el proper dimecres 7 de novembre de 12:00h a 13:45h (per als grups de 1r del matí) al saló d’actes, es farà la xarrada “L’Escola Cooperativa” a càrrec de Luiso Cervellera, docent des de fa 30 anys, soci gerent de Escuela 2, president de UCEV, exdirector d’Akoe, membre del comité consultiu del portal INNOVA i moltes coses més.
En aquesta xarrada Luiso donarà a conéixer la idiosincràsia d’aquests tipus d’escoles, obrirà les portes a aquesta eixida laboral i tractarà també el tema del treball de les competències en Educació.
Vos convidem a assistir-hi!