JORNADA SOBRE ELS PROJECTES LINGÜÍSTICS DE CENTRE

El dijous 7 de febrer tingué lloc a la Facultat de Magisteri de la Universitat de València la Jornada sobre els Projectes Lingüístics de Centre en el marc del plurilingüisme. El motiu d’aquesta jornada va ser reflexionar al voltant els projectes lingüístics de centre com a promotors per a aconseguir que l’alumnat tinga una competència lingüística igual en valencià i castellà i un domini funcional de l’anglès en acabar l’escolarització obligatòria.

Fins allà s’aplegaren alguns responsables dels equips directius de centres educatius valencians, així com una representació dels membres de l’Àrea de Coneixement de Llengües de Florida Universitària,  convidats pel Degà de la Universitat de València, Manuel Monfort, per tal de buscar resposta a la problemàtica que suposa el canvi en els models d’aplicació dels programes lingüístics amb la implantació del Decret 127/2012. Imatge

Les intervencions dels ponents es realitzaren en dues vessants complementàries: d’una banda, la professora de la Universitat de València i directora de la UEM-UV (Unitat d’Ensenyament Multilingüe), Maria Conca féu una exposició molt diàfana dels avantatges d’un ensenyament plurilingüe, fent especial menció, però, de la necessitat imperant de defensar l’aprenentatge del valencià, en tant que és la llengua minoritària i minoritzada al nostre territori; així, la seua proposta fou la de fonamentar la vertebració del model lingüístic en la llengua pròpia i no pas al contrari, ja que la presència social del castellà és molt superior.

D’altra banda, el president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno, centrà la seua exposició en qüestions tècniques referides a la burocràcia que envolta la tria dels nous models lingüístics als centres, a més de fer un repàs general de la tasca d’assessorament que ha desenvolupat en els darrers anys, i que continua més activa que mai en l’actualitat, l’organització que representa.

En el torn obert de paraules, oImatgen els assistents pogueren intervindre, fou unànime l’agraïment a la Universitat de València pel fet de crear espais de debat obert on poder compartir les incerteses i donar-los solucions, o almenys una mica de claredat, així com la tasca d’aproximació a la societat que ha fet la institució, concretament al món de l’educació.

FENT MATEMÀTIQUES A TRAVÉS DE LA MÚSICA I LA DANSA

El pròxim 25 de març, al saló d’actes de Florida Universitària, situat a l’edifici C, es durà a terme una activitat on es barrejarà la dansa, la música i les matemàtiques dirigida a l’alumnat de l’assignatura de Matemàtiques per a mestres del Grau en Mestre/a d’Educació Primària. L’activitat serà dirigida per Vicente Liern Carrión, professor de matemàtiques, Luis Carlos Molina Cuevas i Alicia Chpríntzer Giordano, mestres de dansa. Per una banda, ens oferiran una conferència de música, matemàtiques i dansa i, per altra, un taller de dansa i matemàtiques en el que es podrà participar.

La intencionalitat d’aquest esdeveniment és mostrar que les matemàtiques són, a més d’una extraordinària eina per descriure i resoldre els problemes del món que ens envolta, un potent llenguatge que ens permet descriure també les arts, en concret la música i la dansa. I contribuir a incrementar les nostres competències per ser capaços de descobrir l’aspecte creatiu i artístic de les matemàtiques. Amb això, no només serem capaços de transmetre-ho al nostre alumnat, sinó que veurem com en aquestes facetes de la vida quotidiana apareixen algunes de les operacions que expliquem a l’aula.

Imatge

SEMINARI SOBRE LES ESCOLES REGGIO EMILIA

El darrer 13 de desembre de 2012, Florida Universitària va oferir un seminari al seu alumnat de segon del Grau en Mestre/a d’Educació Primària que estan realitzant la simultaneitat de primària-infantil, concretament els grups B i C. Aquest seminari va estar dirigit per Loles de la Asunción Rovira, professora de l’assignatura d’Observació i Innovació de la Pràctica Educativa en les aules d’Educació Infantil, i tractava de les Escoles Reggio Emilia que es troben com a vantguarda de la innovació educativa a l’etapa d’Infantil. Imatge

L’activitat va consistir en projectar un PPT sobre les escoles de Reggio Emilia, i s’explicà des dels seus origens fins l’actualitat com els plantejaments de Loris Malaguzzi han fet que aquestes escoles siguen capdavanteres arreu del món.

Amb el seminari “Les Escoles Reggio”, donàrem a conèixer les escoles innovadores d’arreu del món i reflexionàrem i donàrem la pròpia opinió sobre la viabilitat de dur a terme els principis metodològics i innovadors de les Escoles Reggianes en l’Estat espanyol.

El debat va ser una continua participació per part de l’alumnat, activa i reflexiva, ja que el tema convidava a que cadascun/a dels i les participants feren les seues aportacions, a més després d’aquesta activitat la professora va proposar fer una reflexió individual de la nostra realitat a les escoles de l’Estat Espanyol posicionant-nos davant la viabilitat d’aquestes metodologies.

Imatge

EL CICLE DE GRAU SUPERIOR D’EDUCACIÓ INFANTIL VISITA ABACUS

El pròxim 22 de febrer, el Cicle de Grau Superior d’Educació Infantil, presencial i semipresencial, realitzarà una visita a Abacus Cooperativa. Les professores encarregades de guiar esta visita seran Cristina Duart, Andrea Pons i Bárbara Vázquez.

Allí estaran esperant per a explicar-nos què és Abacus. Amb la informació que ens oferiran es pretén que l’alumnat del GSF d’Educació Infantil realitzen un treball de camp on han de fer un recorregut per tot el material que es troba al nostre abast vinculat al currículum del cicle, concretament als mòduls de Joc, Expressió i Comunicació, Didàctica i autonomia Personal. Gràcies a esta activitat es podrà valorar la importància que te fer una bona elecció a l’hora de seleccionar material per a l’educació infantil donant-li preferència a la qualitat del material.

Image

KERMESSE a Ninos Albal

El proper 8 de febrer a las 15.30 el Cicle de Grau Superior d’Educació Infantil de Florida organitza, amb motiu de la festa de Carnestoltes, una kermesse per als xiquets i les xiquetes de l’escoleta “NINOS ALBAL”. La kermesse consisteix en una festa popular a l’aire lliure on es fan rifes, balls i concursos.

Aquesta festa, concretament, estarà ambientada a la selva. De segur que han preparat a muntó de sorpreses i molt divertides; potser, hi hagen animals com elefants o hipopòtams! Tota una gran sorpresa per als més menuts i les més menudes.

L’alumnat del Cicle d’Educació Infantil ha treballat molt per a dur a terme aquesta festa, segur que ho passaran molt bé i faran gaudir durant la vesprada a xiquets, xiquetes, famílies i professorat de “NINOS ALBAL”.

Esperem que tot isca perfecte.

MOLTA SORT, PER ALS XICS I LES XIQUES DEL CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL!

Image

Finalitzen les defenses orals de primer curs

S’acaba el primer semestre i les defenses orals de Projecte Integrat. La setmana passada l’alumnat de primer curs en Grau d’Educació Infantil i Primària va presentar davant del tribunal el seu projecte sobre ‘l’Escola que Somiem’.

En l’ambient es respirava un cert nerviosisme. Per fi, el treball realitzat durant tot el semestre donaria els seus fruits. Tots els grups es preparaven, volien que tot isquera perfecte: prezi, vestuari… El moment de les exposicions havia arribat. Després de defendre la nostra escola, de mostrar tot allò que s’ha aprés, van arribar les preguntes del tribunal. Potser, siga la part més complicada ja que no hi ha un guió, no hi ha res a estudiar, simplement has de ser tu mateix. En acabant, arriba l’alegria i gratificació pel treball realitzat, però també arriba la melancolia, et vénen a la ment tots els moments pels quals ha passat el grup: reunions, rialles, discussions… Sense oblidar la persona que ens ha acompanyat durant tot el camí i toca acomiadar, la nostra companya de quart curs que realitzava la tasca del líder (en E. Infantil), les despedides sempre són tristes i per això no volem dir adéu, sinó fins després. Encara que a partir d’ara seguim sense eixa figura de suport, seguirem en contacte, perquè en este temps a més d’un grup de treball s’han format xicotetes famílies. Des d’ací volem donar les gràcies a totes les i els alumnes de quart curs que han oferit la seua ajuda; sense vosaltres no haguera sigut possible.

Esta experiència alguns ja l’havien experimentat però per a una altra gran majoria era nova. El treballar en equip és la millor pràctica que es pot dur a terme: no sols aprens a col·laborar amb els altres sinó que t’acosta un poc més a la vida real. Este és el principi d’un llarg camí, que amb esforç i dedicació superarem amb resultats positiu; ja està un poc més a prop la nostra meta: arribar a ser uns grans professionals de l’educació.

Finalment, hem de donar les gràcies a tots aquells/es que fan que açò siga possible, en especial als nostres professors/es, que ens ajuden en el dia a dia i fan que el nostre treball siga millor.

Image

Recuerdo de una visita al IVAM

El día 29 de noviembre  los grupos C y A de segundo curso en Grado en Educación Primaria, realizaron una visita al IVAM  donde realizaron una serie de talleres didácticos. La salida consistía en una visita guiada con dinámicas distintas por las exposiciones actuales, entre las que se encuentran: Bibim, Antoni Miró, Caligrafía China y Julio González. 

La actividad se llevó a cabo desde la asignatura de Didáctica de la Educación Plástica y Visual de E. Primaria con el propósito de conseguir los siguientes objetivos:

  1. Aprender a mirar.
  2. Tratar de tener una experiencia estética desde el arte contemporáneo.
  3. Conocer arte y artistas contemporáneos a nivel internacional y a nivel autonómico (comunidad valenciana).
  4. Tener experiencia de la paradoja contemporánea “macro cultura-micro cultura”
  5. Adquirir las herramientas idóneas para iniciar a los/as alumnos/as de edad primaria en la experiencia estética-artística.

 

El resultado fue un éxito. El alumnado no acostumbrado a acudir a exposiciones, disfrutó de la tridimensionalidad de la obra de Ripollés pero especialmente de la crítica social desde las pinturas de tratado realista de Antoni Miró.

Por otro lado, el taller de caligrafía china,  diseñado para el público infantil y de primaria, despertó una gran curiosidad en los/las alumnos/as y ha sido el complemento formativo perfecto para el alumnado de Didáctica de la E. Plática y Visual.

Desde aquí queremos dar las gracias tanto al profesorado como al alumnado que acudió a la salida por su participación.

Aquí os dejamos la página web del IVAM para más información: http://www.ivam.es/

 

ImageImageImage

Image

Conferencia Jaume Martínez Bonafé

El día 14 de Enero en el salón de actos, Jaume Martínez Bonafé ofreció una charla sobre “¿Cuáles son las buenas prácticas de las buenas maestras?” para el alumnado de primer curso en Grado de Educación Infantil y Primaria que cursan las asignaturas de Didáctica General y Organización y Dirección de Centros.

Durante la conferencia, Bonafé expuso los requisitos que debe cumplir una maestra para llevar a cabo una buena práctica, y acercó así al alumnado a la vida cuotidiana de las aulas donde existe una renovación pedagógica. Image

Después de las palabras que ofreció Bonafé, se abrió un debate donde los/las alumnos/as tuvieron la oportunidad de dar su punto de vista sobre el tema y  resolver sus dudas. 

Finalmente, podemos resaltar que se trató de una charla entretenida, que tuvo un gran éxito y creó expectación entre el alumnado de primer curso. 

Desde aquí queremos agradecerle a Jaume Martínez Bonafé su colaboración y participación con Florida Universitaria.

 

 

LES DEFENSES ORALS DE SEGON ARRIBEN A LA FI

L’alumnat de segon del Grau en Educació Infantil i Primària vàrem finalitzar les defenses de Projecte Integrat el proppassat 10 de gener amb molta il·lusió i ganes de continuar treballant per al segon quadrimestre.
Tots i totes iniciàrem la setmana amb molts nervis, volíem tindre l’exposició ben preparada i transmetre els valors, les sensacions i l’aprenentatge assolit al tribunal. Volíem demostrar que al llarg del quadrimestre hem après com relacionar i aplicar els continguts de les assignatures a la realitat, a més de ser capaços d’introduir adaptacions als recursos que hem tret, tot depenent de la necessitat educativa especial que cada equip va seleccionar per a la realització del seu treball.
Els dies anaven passant i el moment de l’exposició s’apropava. Cada component de l’equip desitjava que eixe moment arribés però alhora sentíem pànic perquè teníem el dubte que tot no fora a eixir bé. No sabíem si el factor de la xarxa es tornaria en la nostra contra, el control del temps pels nervis podria canviar…
Finalment, després de revisar el nostre treball, el prezzi funcionava, la web estava publicada i es veia correctament, i començà l’exposició. L’ assumpte anava relaxant-se a mesura que  passaven els segons i l’exposició eixia amb fluïdesa i convicció. Un i una darrere d’altre anàvem explicant la nostra part fins que ja arribà el moment en el qual el Tribunal havia de parlar.
Després d’un intercanvi de preguntes i respostes i amb l’enhorabona de la nostra mà començàrem a felicitar-nos entre nosaltres eixint amb un somriure i entre l’aplaudiment del Tribunal i dels companys i companyes que tingueren l’interès d’escoltar la nostra exposició.
Aquest és el segon any de Projecte Integrat i la nostra iniciativa i ganes de fer una bona feina no ha canviat. Volem superar-nos personalment i professional, i aprendre de cada situació perquè açò fa que el nostre treball tinga resultats positius i ens fa sentir-nos més prop de la nostra meta, ser mestre o mestra d’educació primària i/o infantil.
Des d’ací volem donar gràcies perquè la sensació final de les defenses orals t’apropa a la vida real i és tan gratificant  que fa que tot el treball realitzat i l’esforç valguen la pena.
Image

Visita a centres d'Educació Especial

El dia 22 de novembre, el grup A de segon curs del Grau de Mestre en Educació Primària va realitzar una visita a tres centres d’educació especial, en el marc de l’assignatura de Necessitats Educatives Específiques. Els centres Colegio Patronato Fco. Esteve de Paterna, Colegio Ruiz Jiménez de València i el Centre d’Atenció Temprana AVAPACE   foren visitats amb els objectius d’observar i analitzar la realitat dels xiquets i les xiquetes amb discapacitat, conèixer de primera mà com és la seua vida diària i conèixer als distints/es professionals que atenen a aquestes persones i les seues aportacions a l’atenció dels xiquets i xiquetes.
L’alumnat elaborà un diari on demostraren la seua capacitat d’anàlisi i observació dels treballs realitzats al llarg del dia. Mostraren una especial sensibilitat durant l’experiència i elaboraren i conegueren algunes estratègies d’intervenció a l’aula.
L’experiència va estar molt productiva i emotiva perquè apropà l’alumnat de Florida Universitària un poc més a la realitat que viuen les escoles d’educació especial, donant-se compte del gran treball que realitzen així com del valor i la força que desprenen per a aconseguir que eixe alumnat tinga les mateixes oportunitats en l’àmbit de l’educació.
Des d’ací mostrem el nostre agraïment als centres i a AVAPACE, perquè ens donaren l’oportunitat de compartir amb ells i elles, durant unes hores, el treball que diàriament realitzen.
A TOTS I TOTES, ENHORABONA.