Enllaçats per la llengua

FLORIDA UNIVERSITÀRIA S’ENLLAÇA PER LA LLENGUA

 

En els últims temps hem vist com la voluntat d’homogeneïtzació lingüística i cultural ha estat un fet evident. En aquest context d’agressió a la diversitat, s’ha generat tot un moviment social, impulsat per diferents organitzacions d’arreu del nostre territori, per tal de desestigmatitzar un dels trets més representatius i rics de la nostra identitat: la llengua.

Aquesta campanya, anomenada “Enllaçats per la llengua” com a metàfora d’un pacte tàcit amb l’ús del català, proposava diferents accions reivindicatives per part dels centres educatius del País Valencià i institucions compromeses amb la cultura. Una d’aquestes activitats fou la de realitzar una abraçada simbòlica als centres d’estudi, escoles, instituts i universitats el dia 7 de març.

Des de Florida Universitària ens sumàrem a aquesta iniciativa per tal de recolzar-la i fer palès el nostre compromís amb la llengua i cultura valencianes.

Imatge

4ª DECLARACIÓ EDUCATIVA DE LA UCEV

LA IVª  DECLARACIÓ EDUCATIVA DE LA UCEV SE CENTRA EN LA FUNCIÓ SOCIAL DELS CENTRES EDUCATIUS

Un total de deu cooperatives d’ensenyament (El Drac, Gavina, La Masia, Carolines, Escuela 2, Florida, La Comarcal, Juan Comenius, Mestres de la Creu i cooperativa Salus) participen en la redacció de la quarta declaració educativa de la UCEV (Unió de Cooperatives d’Ensenyament Valencianes).

Carme Albors, des de Florida Secundària,  i Paco Rodrigo, des de la Unitat d’Educació, són les persones que han format part dels diversos equips de redacció de les declaracions anteriors i que, enguany, també participaran en la redacció de la IVª declaració que gira al voltant del tema de la funció dels centres educatius en la societat actual.

El títol de la declaració és LA SOCIETAT VALENCIANA NECESSITE CENTRES EDUCATIUS DE FUTUR.

Les declaracions educatives responen a un doble objectiu, d’una banda, donar a conèixer a la societat el treball que, des de fa molts anys, realitzen les cooperatives d’ensenyament valencianes i, per altra banda, tenen l’objectiu d’augmentar el grau de notorietat i presència social dels nostres centres com una alternativa viable per trencar el binomi educació pública-educació privada.Imatge

Cada primavera, fem arribar a la societat la nostra veu sobre temes educatius de gran importància, com es pot veure pels títols i el contingut de les declaracions anteriors:

  • 2009 – 1ª Declaració educativa d’UCEV “LA SOCIETAT ACTUAL NECESSITA UNA ESCOLA INCLUSIVA”
  • 2011 – 2ª Declaració educativa d’UCEV “LA SOCIETAT NECESSITA UNA ESCOLA PLURILINGÜE”
  • 2012 – 3ª Declaració Educativa d’UCEV “LA SOCIETAT NECESSITA MESTRES ÈTICAMENT COMPROMESOS”

A més, hem volgut comptar amb saba nova per al debat i, per això, hem convidat a participar en les reunions a dos alumnes dels Graus d’Educació, es tracta de Sílvia Hervàs i de Carlos Rubiño, que estudien tercer curs del Grau d’Educació Infantil.

Si voleu més informació o us abelleix col·laborar en les properes edicions, cal que us poseu en contacte amb Paco Rodrigo.

Visita a Warwick (Anglaterra)

La setmana passada el professor de la Unitat d’Educació Abraham Cerveró va visitar la UniversImatgeitat de Warwick a Anglaterra. Durant la seua estada ha participat en diferents seminaris sobre el sistema educatiu en l’estat espanyol i les noves regulacions en matèria de llengües en les comunitats autònomes. A més a més, ha pogut fer el seguiment de l’alumnat del grau d’Educació Primària que realitza les seues pràctiques en les escoles locals de Warwick. La visita es troba dins del programa de beques de mobilitat Erasmus per al professorat universitari.

A continuació podeu llegir en primera persona les experiències de l’alumnat a «la delitosa illa d’Anglaterra» per part de les seues protagonistes, Miriam Hipólito, Amparo Carbonell i Cristina Ferrando:

 

 

 

JORNADA D'EMPATIA

Des de l’assignatura Didàctica de l’Educació Física en l’Educació Primària es proposà una activitat per a l’alumnat de segon curs del Grau en Mestre/a d’Educació Primària que es va dur a terme el dimecres 27 de febrer. En aquesta ocasió l’alumnat participà com a voluntariat en una jornada d’esport adaptat on demostraren la seua capacitat per a ficar-se en el lloc de la resta de persones.Imatge

D’aquesta manera i relacionant-ho amb les tasques del curs de segon, l’alumnat participà en aquesta jornada d’empatia amb la qual van obtenir nous recursos per al tema del nostre projecte integrat “La Diversitat i els seus recursos”. A banda de realitzar una labor social i tindre una consciència de la realitat adquiriren nous coneixements i pogueren posar en pràctica els que ja tenien assolits.

Aquest esdeveniment es realitza any darrere any i es organitzat per COPAVA. Des d’ací volem mostrar el nostre agraïment per donar-nos la oportunitat de col·laborar amb ells i elles.  

ENS ENDINSEM AL MÓN DE CRISTINA POUS (II)

Reprenem les reflexions de Cristina Pous amb una segona part on ens aventurem en una fase en què Florida Universitària, junt a la nostra protagonista, són personatges principals d’aquestes línies amb les que Cristina Pous comparteix la seua experiència.

Guanyant-me les ales (part II)

<< En mi universidad, Florida Universitària, se han planteado reflexiones sobre casos comunes, con la intención siempre de despertar en nosotros/as no solo la capacidad de reflexión sino también la de la crítica y autocrítica.

Otro de los objetivos consistía en entender que las buenas relaciones sociales son básicas para llevar a buen término nuestros objetivos de estudio, y la manera de conseguirlo se veía reflejada en la metodología de trabajo que utiliza mi universidad, la cantidad de trabajos que realizábamos cooperativamente, así como el entorno en el cual desarrollábamos buena parte de las actividades. Como ejemplo, teníamos un aula dinámica que facilitaba tanto la creatividad como estudiantes y futuros/as maestros/as, como la libertad de expresión.

Otra cuestión que me impresionó fue la ausencia de las típicas clases magistrales, para pasar a la utilización de múltiples fórmulas en la búsqueda de la información. Yo tenía la concepción de que: todo el conocimiento estaba compartimentalizado y precisamente ha sido la dinámica de trabajo, en mi universidad, la que me ha mostrado cómo en todos los proyectos es multidisciplinar. Pues, cualquier proyecto como la vida misma, nunca se presenta en compartimentos estanco sin relación entre ellos.

Además de las asignaturas comunes, me han parecido enormemente importantes aquellas que tienen una incidencia directa en la comunicación, la empatía y el desarrollo personal (Psicología, Didáctica General, Infancia Salud y Alimentación, Sociología…). Todas ellas considerablemente útiles para comprender mejor la realidad humana de mi futuro alumnado.

En un momento en que se habla muchísimo de competencias, he podido constatar que la mayor parte de nuestro trabajo ha sido pensado para hacer de nosotros personas competentes ante los nuevos retos sociales. Hemos trabajado tanto cuestiones de liderazgo, como coordinación y trabajo en equipo, que hoy tanto demandan las grandes empresas. Todo esto forma parte de una metodología, en la cual podemos incluir las exposiciones, el debate y congresos profesionales.

Además, en Florida Universitària se me ofreció la posibilidad de cursar al mismo tiempo dos especialidades, infantil y primaria; algo que en un futuro me abriría más puertas profesionales.

La oportunidad de trabajar “Proyecto Integrado”. Consiste en la interrelación de asignaturas orientadas hacia una misma temática. Proyectos donde se nos ofrece la posibilidad de pensar y crear con libertad.

Hablando de proyectos, hubo una investigación que me impresionó mucho, que me aclaró muchas ideas. ¿Por qué los niños/as no acceden solos al colegio? Tras esta descubrí a Tonucci, Edgar Morín y diversos autores que me han ayudado a realizar una mirada crítica hacia la sociedad que nos rodea>>.

CISCO CCNA Security 1.1 Implementación de Seguridad en Redes

Los objetivos del curso son:

  1. Introducir en los conceptos y herramientas, sobre seguridad, necesarias para la instalación, resolución y monitorización de dispositivos de red con el objetivo de mantener la integridad, confidencialidad y disponibilidad de los datos y dispositivos.
  2. Adquirir los conocimientos necesarios sobre;  Principios de Seguridad de Red; Herramientas y configuraciones disponibles; Protocolos de red con TCP/IP y utilidades; Cisco IOS Software; Cisco VPN; Analizadores de protocolo y sniffers.
  3. Aprender técnicas y herramientas necesarias para diseñar y dar soporte a la Seguridad de la Red.
  4. Preparar para el nivel de cualificación requerido en los profesionales IT usando enfoques actuales de la industria y orientados a la práctica.
  5. Desarrollar la interacción y las capacidades, con Routers, Switches y ASA (Cisco Adaptive Security Appliance), para prepararse ante Exámenes de Certificación y Oportunidades de Desarrollo Profesional.
  6. Adquirir las habilidades necesarias para realizar las siguientes tareas; Comprender las amenazas de seguridad en las infraestructuras de red modernas; Securizar el acceso a los dispositivos de red; Implementar AAA en los dispositivos de red; Mitigar amenzas de red usando ACL’s; Implementar la gestión y el reporte de seguridad en la red; Mitigar ataques comúnes de Capa 2; Implementar el conjunto de características del Firewall de Cisco IOS; Implementar el conjunto de características del IPS de Cisco IOS; Implementar un ASA (Cisco Adaptive Security Appliance); Implementar VPN’s IPSec site-to-site; Administrar políticas de seguridad efectivas.
  7. Preparar para el examen de certificación CCNA Security Certification 640-554 (IINS – Implementing Cisco IOS Network Security).

Imagen
El curso está dirigido a:

  • Profesionales IT con necesidades de especialización en seguridad de red.
  • Profesionales / Estudiantes CCNA con necesidades de especialización en seguridad de red.
  • Administradores e Ingenieros de Sistemas.
  • Administradores de Redes.
  • Ingenieros de Soporte Técnico.
  • Técnicos de Redes e Internet.
  • Interesados en Cisco Networking Academy Program (CNAP).

Desde la Escuela de Profesionales de la Informática y las Comunicaciones (EPIC) de Florida Universitaria se ofrece este curso que comienza el próximo viernes 12 de Abril de 2013. Florida es Academia Local de CISCO y está homologada para impartir los cursos oficiales del programa CISCO Networking Academy.

Imagen

Más Información.

VISITA A HONGRIA

El professorat de Florida Universitària viatja a Hongria
Dos de les nostres professores de la Unitat d’Educació, Almudena Buciega i Carmen Campos, ens deixen durant uns dies per a viatjar fins a Hongria, la terra dels magiars, per a compartir temes relacionats amb les seues especialitzacions i donar a conèixer la metodologia del Projecte Integrat que caracteritza a Florida Universitària. Concretament, viatjaran a la Universitat de Debrecen (Debreceni Egyeten), on visitaran aquests departaments i centres: Department of Sociology and Social Policy; Department of Pedagogy, and the Center for Higher Educational Research and Development (CHERD).
En aquesta visita a Hongria oferiran unes classes sobre els temes en els quals estan especialitzades i, com he comentat abans, sobre el nostre Projecte Integrat. Per altra banda, aprofitaran per a realitzar una xicoteta investigació sobre les característiques dels estudis de magisteri a Hongria, i sobre els diferents aspectes relacionats amb les funcions i característiques dels i de les mestres d’Infantil i Primària.
Finalment, un altre motiu de la visita és la internacionalització de Florida i la possibilitat d’establir xarxes de cooperació per a futurs projectes d’investigació.

Imatge

Esperem les vostres notícies i que gaudiu de la vostra estada a Hongria.

Jó utat kívánok!

ENS ENDINSEM AL MÓN DE CRISTINA POUS

En aquesta ocasió, i al llarg de diverses setmanes, crearem aquest espai al nostre bloc on desmuntarem Cristina Pous, alumna de 4t del Grau en Mestre/a d’Educació Infantil i de 3r d’Educació Primària, que ens oferirà uns emotius comentaris a partir de reflexions sorgides al llarg d’aquests anys pre-universitaris i universitaris. Esperem que us agraden i que ajuden a enfortir la decisió presa per a ser mestres, professors/es, educadors/es, etc.Imatge

Es tanca una porta i s’obri una finestra (part I)

<< Recuerdo con todo detalle, la etapa en que finalicé 2º Bach. Un curso cuya utilidad, para mí fue: “estudiar para aprobar”. En efecto, esperaba impaciente mis notas de las pruebas PAU. Un número que iba a determinar mi futuro.

En ese tiempo, la presión, el estrés y la confusión formaban parte de mí. Durante la etapa educativa no había tenido la oportunidad de tomar mis propias decisiones, y por ello, elegir una titulación significaba para mí dar un paso muy importante.

Personalmente, no tenía muy claro cuál era la carrera que realmente me completaba, aunque finalmente me decanté por Magisterio. ¿Por qué? Bueno, siempre había soñado en enseñar y todo gracias a esos profesores/as que te impresionan con sus clases, maestros/as que te dejan asombrado/a cuando hablan. Solo pensaba que tal vez algún día podría ser uno de ellos. Hoy en día no me arrepiento.

Después de 4 años estudiando, me doy cuenta de que trabajar pensando estrictamente desde una perspectiva económica puede resultar nefasto a nuestro desarrollo integral como personas […] Por ello, si hacemos alguna cosa, con la cual no nos identificamos plenamente, difícilmente seremos felices.

Cuando entré en la Universidad, tenía una concepción muy vaga acerca de lo que conlleva ser un/a maestro/a. Pero al menos, en mi universidad, pude percibir que según la pedagogía utilizada se responde a una manera u otra de entender un proyecto educativo. Un proyecto de vida.

[…] Hoy más que nunca, creo que tenemos que hacer un buen uso de aquello que nos dice el artículo 27 de nuestra Constitución, en el segundo apartado: “La educación tendrá como objeto el pleno desarrollo de la personalidad humana en el respeto a los principios democráticos de convivencia y a los derechos y libertades fundamentales.”>>

Una maestra en Ecuador: Experiencias vividas en la Escuela Rural Sierra Flor

Sheila González Alonso, maestra de educación infantil y logopeda, decidió ponerse al servicio de la Fundación Ecuador Volunteers en el año 2012. En Ecuador, Sheila ha ejercido como maestra de educación infantil y como especialista en audición y lenguaje cuando así lo requería algún caso.

Imatge

En este seminario se abordará la actuación docente ante los niños y niñas con dificultades derivadas de problemas socio-económicos y socio-culturales, tanto en el entorno escolar como en el entorno familiar. Algunos de los temas que se tratarán son: maltrato infantil, desatención parental, marginación social, retrasos del lenguaje y dificultades de aprendizaje.
No podemos olvidar que los niños constituyen el eslabón más vulnerable de la sociedad y su educación es responsabilidad de todos. Si la mirada de un niño refleja alegría e ilusión ante nuevos aprendizajes, entonces el docente sabe que su esfuerzo y vocación han sido la base sobre la que estos niños construyen su futuro.

Cuándo: 11 de marzo, de 15:30 a 17:30

Dónde: aula D 1.4

JORNADA SOBRE ELS PROJECTES LINGÜÍSTICS DE CENTRE

El dijous 7 de febrer tingué lloc a la Facultat de Magisteri de la Universitat de València la Jornada sobre els Projectes Lingüístics de Centre en el marc del plurilingüisme. El motiu d’aquesta jornada va ser reflexionar al voltant els projectes lingüístics de centre com a promotors per a aconseguir que l’alumnat tinga una competència lingüística igual en valencià i castellà i un domini funcional de l’anglès en acabar l’escolarització obligatòria.

Fins allà s’aplegaren alguns responsables dels equips directius de centres educatius valencians, així com una representació dels membres de l’Àrea de Coneixement de Llengües de Florida Universitària,  convidats pel Degà de la Universitat de València, Manuel Monfort, per tal de buscar resposta a la problemàtica que suposa el canvi en els models d’aplicació dels programes lingüístics amb la implantació del Decret 127/2012. Imatge

Les intervencions dels ponents es realitzaren en dues vessants complementàries: d’una banda, la professora de la Universitat de València i directora de la UEM-UV (Unitat d’Ensenyament Multilingüe), Maria Conca féu una exposició molt diàfana dels avantatges d’un ensenyament plurilingüe, fent especial menció, però, de la necessitat imperant de defensar l’aprenentatge del valencià, en tant que és la llengua minoritària i minoritzada al nostre territori; així, la seua proposta fou la de fonamentar la vertebració del model lingüístic en la llengua pròpia i no pas al contrari, ja que la presència social del castellà és molt superior.

D’altra banda, el president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno, centrà la seua exposició en qüestions tècniques referides a la burocràcia que envolta la tria dels nous models lingüístics als centres, a més de fer un repàs general de la tasca d’assessorament que ha desenvolupat en els darrers anys, i que continua més activa que mai en l’actualitat, l’organització que representa.

En el torn obert de paraules, oImatgen els assistents pogueren intervindre, fou unànime l’agraïment a la Universitat de València pel fet de crear espais de debat obert on poder compartir les incerteses i donar-los solucions, o almenys una mica de claredat, així com la tasca d’aproximació a la societat que ha fet la institució, concretament al món de l’educació.