6é Concert Didàctic a Quart de Poblet

Divendres 27 de Maig l’alumnat de primer de Simultaneïtat de Florida Universitària va acudir a Quart de Poblet per a realitzar el 6é concert didàctic que enguany estava  ambientat en el circ. Aquesta representació es va dur a terme en l’Auditori Molí de Vila que es va transformar en una autèntica carpa circense. Animadores, photocall, ballarins i ballarines, mims, maquilladores i tot un equip d’imatge i so per a captar fins al més mínim detall. La representació es va dur a terme de manera conjunta i coordinada amb l’alumnat de l’IES La Senda que va ser qui va interpretar les diferents peces musicals. Es van realitzar dues passades, assistint a les representacions més de 500 alumnes/as. Aquest concert ha suposat per als nostres futurs mestres/as una experiència educativa amb aprenentatges significatius ja que ha sigut possible unir en un mateix espai a alumnat de primària, secundària i universitària per a realitzar una acció conjunta.

concert1

Alumnat de l’IES La Senda i personatges del circ.

concert2

Grup de Flautes i làmines de l’IES la Senda.

concert3

Selfie de les presentadores amb l’alumnat de Primària.

concert4

Equip de maquillatge.

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT: PROJECTES DE 2n CURS

El dia 13 de Maig del 2016 es van realitzar les exposicions de Projecte Integrat de 2ºA EDI. Aquest projecte tenia com a finalitat crear recursos educatius atenent als diferents tipus de diversitat que podem trobar a les aules d’infantil. La jornada va ser molt enriquidora ja que les exposicions es realitzaren a través de les pàgines web que el propi alumnat havia creat. En aquestes pàgines es poden trobar tots els recursos realitzats al llarg de l’any des de les diferents assignatures. A més d’aquests recursos, l’alumnat va realitzar vídeos de manera innovadora per mostrar els valors diferencials de cada projecte.
A continuació podreu trobar els enllaços a les pàgines web elaborades pels diferents equips:
 
Equip 1 “ Ala Oberta“:
 http://martarochinaa.wix.com/alaoberta
 
Equip 2 “ Rodamons” :
http://vivancoslaura94.wix.com/rodamons
 
Equip 3 “ Diver Didàctic” :
http://elbauldelafantasia.wix.com/misitio-1
 
Equip 4 “El món dels Somnis”:
http://laurasb93.wix.com/elmondelssomnis
 
Equip 5 “Pequeño Planeta”:
http://pequenoplaneta5.wix.com/pequeplaneta5
 
Equip 6 “ Els Desitjos dels Nostres Infants”: http://elsdessitjosdelsno.wix.com/desitjosdelsnostres
 
projecte

PROYECTO TALIS

El pasado viernes 27 de mayo se celebró en la Facultad de Filología de la Universidad de Valencia un encuentro organizado por la asociación PROYECTO TALIS sobre Innovación Educativa y Creatividad. Con el título Redes para la Solidaridad, la jornada fue motivo de reunión para compartir y mostrar los diversos proyectos que se vienen realizando por esta asociación en el ámbito educativo, con el fin de combinar la enseñanza de lenguas extranjeras con una educación en valores a través de propuestas novedosas y transfronterizas. Así mismo, la asociación TALIS está comprometida con la ayuda al desarrollo en países en los que, muchas veces, la falta de recursos e infraestructuras deficientes imposibilitan que el alumnado local disponga de los recursos mínimos que les permita recibir una educación garante de oportunidades reales y dignas.

redes_solidaridad_talis2

El encuentro de la asociación TALIS fue una oportunidad magnífica de conocer otras formas de compromiso educativo, y de comprobar que con imaginación y voluntad podemos ofrecer una educación de calidad y acorde a las necesidades de nuestro siglo.

Por parte de Florida Universitària y con el propósito de poder implementar en un futuro próximo experiencias similares en nuestro centro, asistieron Pilar Alberola (palberola@florida-uni.es), profesora de inglés, y alumnado de la especialidad.

CONCERT DIDÀCTIC'16

Estimats companys i companyes,
com cada curs des de fa sis anys, demà tenim el Concert didàctic que el nostre alumnat de simultaneïtat (EDI+EDP) que cursa l’assignatura de Didàctica de la Música, ofereix en col·laboració amb l’IES «La Senda» de Quart de Poblet.
L’event tindrà lloc a l’Auditori «Molí de Vila» de Quart de Poblet, hi hauran dos sessions: a les 9:30 h. per 1er de Primària i a les 11:15 h. per 6é de Primària. Hi participen 100 alumnes de l’institut, 30 de Florida Universitària i hi assisteixen al voltant de 600 alumnes de diferents col·legis.
 
Si us abellix, allí us esperem. De segur serà un matí musical i divertit!
 
CartellMés informació: Juanvi Gil, jvgil@florida-uni.es

RESOLDRE UN PROBLEMA REAL

L’alumnat de 3r curs del Grau d’Educació Primària de Florida Universitària, en l’especialitat de Pedagogia Terapèutica, ha desenvolupat els seus treballs  de Projecte Integrat al llarg del curs,  en contacte amb centres educatius de diferents modalitats i tasques d’intervenció. Gràcies a la col·laboració del col·legi inclusiu Juan Comenius de Valencia, el Centre d’Educació Especial Francisco Esteve de Paterna, fins al Centre Obert Vicent Andrés Estellés d’Aldaia i l’Escola de menors de la Coma, l’alumnat de Florida ha tingut l’oportunitat de connectar amb diverses necessitats d’atenció educativa i aplicar la metodologia ABP de resolució de problemes, metodologia que concentra l’ànima del Projecte Integrat de 3r.
La inclusió educativa, les adaptacions curriculars, l’atenció a xiquets i xiquetes amb risc d’exclusió social o propostes d’intervenció per afrontar el tema encara tabú de la sexualitat i discapacitat en l’àmbit educatiu, han estat les temàtiques proposades pels centres als nostres i les nostres alumnes. Treballar en col·laboració amb aquestes institucions ha estat un autèntic repte per als nostres estudiants, repte que han anat desenvolupant amb il·lusió i molta eficiència durant tot el curs.
Ara ja tenim els resultats obtinguts i estem molt satisfets d’haver arribat al final i d’aportar als centres col·laboradors una informació útil i d’interés per a …RESOLDRE UN PROBLEMA REAL.

Més informació: Carmen Gaya, cgaya@florida-uni.es

Entrevista a César Bona en Florida Universitària

El pasado 14 de abril, hace ya más de un mes, tuvimos en Florida Universitària el placer de contar con la presencia de César Bona en las III Jornadas Internacionales de Diversidad.

El docente, además de deleitar al todo el público asistente con una potente conferencia titulada «Escuchar para educar», nos concedió una entrevista en la que tuvimos la ocasión de conocer su lado más cercano y nos explicó de primera mano determinadas cuestiones que ahora compartimos en este post con todos y todas vosotras.

En palabras de César Bona, un buen maestro es aquel que siempre anima a su alumnado a intentarlo, es aquel que se dedica a trabajar la autoestima de los niños y las niñas. Por ello debe ser un poco psicólogo pero también debe ser un poco humorista. Los niños aprenden y se motivan mucho más si el humor está presente en el discurso que está escuchando. Hay que invitar a los niños y las niñas a participar en la sociedad y ahí el maestro juega un papel importantísimo.

La cualidad más importante para un maestro es siempre “escuchar”, un maestro debe escuchar a los niños y conectar con ellos, entonces todo funciona mucho mejor. La mejor forma de conectar con ellos y con ellas es hacer un viaje a cuando era niño o niña, es entonces cuando se les entiende muy bien y ellos te entienden mucho mejor a ti.

El aula ideal es aquella que no tiene muros, es aquella que está abierta a la sociedad, el compromiso social es fundamental, hay que animar a los niños y niñas a fijarse en lo que tienen alrededor para intentar mejorarlo. Es imprescindible promover la cooperación y no la competitividad.

La educación es algo que evoluciona, no se puede enseñar a los niños y niñas de ahora igual que hace 30 años, los padres también tienen que formar parte de esa educación y deben ser partícipes, sabedores de esas nuevas formas de enseñar y de las nuevas metodologías.

Hay dos cosas que los nuevos maestros y maestras deben tener en cuenta que es que deben ser perseverantes y responsables. Perseverantes porque ser van a encontrar con muchas piedras en el camino, pero si lo que hacen es lo mejor para los niños, han de seguir adelante. También debe ser responsables, un maestro marca a los niños para bien y para mal, cada paso que dé el maestro o la maestra va a ser un ejemplo para los niños y las niñas, el ejemplo de los niños son los padres, pero los siguientes son los maestros.

TALLER VIVENCIAL SOBRE EDUCACIÓ EMOCIONAL

Avui, dijous 19 de maig la classe de 1r CFGS en Educació Infantil ha obert les portes del Laboratori Didàctic a l’equip d’educadores del Centre d’Educació Infantil Dinoschool, que han vingut a realitzar un taller vivencial sobre educació emocional.

1

Això de les emocions és tot un món! Reconèixer com em sent, per què em sent així, demanar ajuda als altres i trobar possibles solucions a allò que ens passa no és gens fàcil, no…no és senzill per als infants…ni molt menys per als adults! De fet, mots de nosaltres necessitem re-educar les nostres emocions, ja que la majoria hem aprés a reprimir-les, o a no gestionar-les adequadament, esclatant en un moment poc oportú o amb qui menys ho mereix.

2

També hem parlat de respecte, i ho hem fet des d’una pràctica vivencial, en la que els nostres alumnes han adoptat el rol de xiquets/es jugant al pati i d’altres el d’educadors/es que anaven per darrere a sonar-los els mocs. Ai!! –cridaven quan els agafaven per darrere sense esperar-ho.
Com us heu sentit?-els hem preguntat després de la pràctica. M’he sentit envaïda -ha dit una alumna-. No m’agrada que em toquen sense el meu permís, amb brusquedat i que em torquen amb el mateix mocador que altres companys/es. Als adults no ens agrada, però, per algun motiu ho fem molt freqüentment amb els infants.

3

La segona pràctica que s’ha realitzat ha consistit en donar el berenar. Per parelles, uns als altres s’han empapussat amb iogurt, però ho havien de fer com al menjador de l’escola. -De pressa! Que no tenim temps! Aquest nen no vol menjar…com que no? Ho ha de fer!- són expressions que tots i totes hem escoltat als menjadors. Finalment, amb la cara bruta i la moral baixa, hem parlat de com ens hem sentit: «atabalada», «incòmoda», «angoixada», «frustrada» «forçada» «impotent», «desesperat», «embotida»… ¿Penseu que açò és humà? No, per descomptat que a nosaltres, els adults, no ens agrada que ens tracten malament. Aleshores, ¿per què hauríem de fer-ho als infants? ¿Per què no ens ajupim a la seua altura i els preguntem si volen menjar, si ens deixen netejar-los els mocs, canviar-los el bolquer…?

4

Com deia Mar Romera, els infants no aprenen allò que diguem, aprenen la manera en què ho diguem, la manera en què ens relacionem amb ells i amb els altres… ens aprenen a nosaltres.

Tenim molt clar que la manera en què orientem la formació del nostre alumnat no és per a l’empresa, sinó AMB l’empresa. Per aquest motiu cada vegada som més conscients de la importància de generar espais de trobada com aquests entre el centre formatiu i els centres de treball, valorant la necessitat de definir quines són les competències que el nostre alumnat ha d’adquirir per realitzar un bon acompliment professional.

Gràcies a Paola de la Cruz, Majo i Paz per ajudar-nos a formar a grandíssims educadors i educadores. Us esperem molt prompte!

Si vols saber-ne més, contacta amb:
Andrea Pons, apons@florida-uni.es

Congreso CTEM

Las profesoras Marisa Martínez y Mavi Corell participaron en el congreso CTEM de ciencia y teconología (Cap a l’Alfabetització científica, tecnològica i matemàtica en el segle XXI), que se celebró los días 13, 14 y 15 de mayo en el IES Benlliure de Valencia, como uno de los eventos programados por la Primavera Educativa. Marisa presentó una experiencia realizada con alumnos de educación infantil en la que mostraron los distintos comportamientos que los niños y niñas de edades comprendidas entre los 5 y los 6 años tenían ante una situación de incertidumbre. Por su parte Mavi Corell realizó una comunicación sobre las ciencias naturales para maestros y maestras en el Proyecto Integrado de  Florida Universitària.

XERRADA SITUACIONS DE RISC I DESEMPARAMENT DELS MENORS

Hui dimecres 18 de maig a la classe de 1r del CFGS en Educació Infantil hem tingut el plaer de rebre a Josep Antoni Candela, treballador social de la Conselleria de Benestar Social i alumne del Màster de Secundària en l’especialitat de Serveis Socioculturals i a la Comunitat que actualment es troba cursant en Florida Universitària.

Josep Antoni ha realitzat una intervenció vinculada amb la seua experiència professional: l’àmbit de la protecció de menors. Aquesta intervenció ha servit com a introducció al mòdul Intervenció amb famílies i menors amb situació de risc social, que l’alumnat cursarà el curs venint, i en la que s’han tractat continguts dirigits al protocol d’intervenció dels Tècnics en Educació Infantil davant situacions de desprotecció de menors.

S’han donat resposta a qüestions com: què diferència hi ha entre guarda i pàtria potestat? Quan podem dir que un infant està sent maltractat? Quins indicadors hem de tindre en compte per tal de detectar situacions de risc? Quines són les necessitats bàsiques que un infant ha de tindre cobertes? Qui detecta la situació de risc? A qui podem acudir?
Considerant l’etapa infantil com un moment determinant per al desenvolupament de les persones al llarg de la seua vida i la importància que té el nucli familiar com a garant d’aquestes necessitats bàsiques de què en parlem, dotar de recursos el nostre alumnat com a futurs educadors i educadores perquè puguen detectar situacions de risc i que sàpiguen com intervenir és per a nosaltres una prioritat.

andrea

Per a més informació podeu posar-vos en contacte amb:
Andrea Pons
apons@florida-uni.es
Cristina Duart
cduart@florida-uni.es

Congrés Multilingüisme

Els professors Abraham Cerveró i Paco Rodrigo han participat al congrés de Multilingüisme que ha format part de les activitats de la Primavera Educativa. L’esdeveniment ha tingut lloc al Centre del Carme  durant els passats dissabte i diumenge 14 i 15 de maig. Durant el congrés s’ha tractat el desenvolupament del Marc Europeu de Referència, el Portfolio de les llengües i, sobretot, s’han aportat reflexions per a planificar i desenvolupar la competència plurilingüe i intercultural en els centres d’ensenyament. Dins l’espai reservat per a les comunicacions, Abraham ha presentat als i les assistents el Projecte Plurilingüe de Titulació dels graus d’Infantil i Primària en el qual s’estableixen diversos aspectes administratius, organitzatius i didàctics pel que fa al tractament de les llengües a l’àmbit universitari.

PAco & Abraham Congrés Multilingüisme