Visita Aleksandra Chrpowicka

L’alumnat de l’especialitat d’anglès del grau d’Educació Primària ha seguit un taller per  millorar la seua competència en noves tecnologies. Han sigut dues jornades  d’iniciació a l’animació per  mostrar els efectes artístics al muntatge de pel·lícules tot fent servir diferents programes d’edició digital durant la setmana del 23 al 27 de febrer. L’alumnat ha tingut l’oportunitat de iniciar-se en alguns programes per a l’animació i edició de vídeo. A més a més, l’alumnat ha pogut reflexionar en anglès sobre diferents curtmetratges adreçats per als infants. El taller ha sigut impartit per la professora Aleksandra Chrapowicka de la Universitat polonesa  AHE de Lodz.

20150226_111229

ESMORZAR SOLIDARI

El próximo Martes 3 de Marzo de 2015 en patio de Florida Universitaria, tendrá lugar un almuerzo solidario llevado a cabo por el grupo de Proyecto Integrado «EducAcción, ayudando a cumplir deseos».
Todos los beneficios que se obtenga, irán destinados al colegio CEIP Juan XXIII de Torrent (Valencia).
Nos deleitarán con un almuerzo compuesto por: Tarta de queso, coca de chocolate, galletas, coca de almendra, pizzas de todo tipo…

¡¡ OS ESPERAMOS !!

Actividades indispensables para trabajar el cálculo de 8 a 12 años

Nuestras profes de Matemáticas, Edna González y Marisa Martínez, han comenzado su andadura por el territorio español. El pasado sábado 21 de febrero, se trasladaron a Barcelona para realizar el curso “Actividades indispensables para trabajar el cálculo con niños de 8 a 12 años” impartido por M. Antonia Canals y organizado por la Associació de Mestres Rosa Sensat. Este curso forma parte de la formación permanente que oferta esa asociación bajo el título de Cursos de Invierno 2015. Además de recibir la formación, visitaron  el Centro de Actividades y Ámbito de Reflexión para la Educación Matemática ( CAÁREM).

100_1521

Conclouen les II Jornades Internacionals de Diversitat en FLORIDA UNIVERSITÀRIA

Dolors Reig: «l’aprenentatge permanent és crucial»

24/02/2015

Florida Universitària ha acollit durant tres dies les II Jornades Internacionals sobre Diversitat sota el títol «Contextos, Identitats i Veus«, on professionals i alumnat d’Educació de diferents universitats han reflexionat sobre els contextos educatius actuals.
La psicòloga social de la Universitat Oberta de Catalunya, Dolors Reig, ha estat l’encarregada de tancar les jornades amb una conferència sobre Nous contextos d’aprenentatge per a la societat connectada. Reig, editora principal de ‘El caparazón’, un dels espais virtuals més importants en castellà en la seua temàtica, recomana «pensar en una pedagogia d’internet». «Això implica que l’important és tenir una bona base que permeta filtrar continguts i treballar activament, recopilant-los i elaborant a les aules. Es tracta d’una biblioteca universal de coneixement que, tenint una bona base teòrica i potenciant la competència d’aprendre a aprendre, pot resultar d’un valor incalculable al llarg de la vida professional de l’alumnat».
Per a Reig no hi ha un treball per a tot la vida, de manera que «l’aprenentatge permanent és crucial. Hem de formar l’alumnat perquè tinga aquests recursos d’aprenentatge permanent», ha dit.
Al llarg de les jornades s’han dut a terme diferents ponències, xerrades, tallers, col·loquis i activitats creatives dirigides per professionals de prestigi internacional com Marcelo Falcó o Apolline Torregrosa de la Universitat de la Sorbone de París, o Beno Schraepen de l’AP Hogeschool de Antwerpen a Bèlgica i altres com Joan Vallès, de la Universitat de Girona que ha parlat sobre Art, aprenentatge i Transformació Social; Melani Penna de la Universitat Complutense de Madrid, amb la seua conferència Educar en la diversitat afectiva i sexual: «jo no sóc homófobx ¿i tu?»; Ricard Horta de la Universitat de València amb un col·loqui sobre les paternitats creatives, Brigitte Vasallo, escriptora, periodista i cofundadora de Col·lectiu Captiu, amb la seua ponència «islamofòbia: La construcció de col·lectivitat des de l’exclusió«; Pau Carmona amb la ponència Sabers i interdependències per a una democràcia comuna; i Julia Castillo que ha parlat de les Pedagogies crítiques del sud per a la transformació social, ambdós de la Fundació de Comunes.
Totes les comunicacions han girat al voltant de tres eixos temàtics: Del jo individual al jo comunitat: Subjecte polític i acció col·lectiva; Contextos alternatius per a l’aprenentatge, espais transformadors i Diversitat de veus per a una educació transformadora.
Dues exposicions fotogràfiques, una sobre «Una altra infància en aquest món» de Interactuem i «Pioneres de la Pau» de Culturama; ponències sobre experiències i bones pràctiques, una Biblioteca Humana i una activitat anomenada Teatre de l’Oprimit, en què els participants, que no són actors, havien expressar les seues vivències de situacions quotidianes d’opressió a través del teatre; completar aquestes jornades en què han participat més de 120 persones entre les que es trobava professorat i alumnat d’Educació Infantil i Primària de la Universitat de Lleida que gaudien d’una experiència d’intercanvi.
Loli Soto, responsable de l’àrea d’Educació de Florida Universitària, considera que «cal canviar les trobades de professionals i deixar les pràctiques tradicionals que no aporten valor, per visibilitzar altres, prova d’això són aquestes jornades en què ha hagut diversificació de tallers , seminaris, participació activa …». Ressalta com a idea de les jornades la «passió pel canvi» i el fet que «cal passar del jo individual al col•lectiu», lema al voltant del qual girava aquesta trobada.

L'ALUMNAT DE LA UNIVERSITAT DE LLEIDA I EL DE FLORIDA UNIVERSITÀRIA VISITEN ELS HORTS URBANS DE BENIMACLET

El passat divendres 20 de febrer, amb motiu de la realització de les II Jornades de Diversitat, l’alumnat de la Universitat de Lleida, al costat del de Florida Universitària van realitzar una visita als horts urbans de Benimaclet, on integrants de l’Associació de Veïns i Veïnes d’aquest barri, els van explicar el procés dut a terme per a aconseguir la recuperació per a ús i gaudi del barri d’uns terrenys que van formar part de l’horta i que es trobaven en situació d’abandó per part dels propietaris. Aquest espai reconvertit en horts urbans han suposat posar en marxa un projecte innovador en l’àmbit educatiu, que educa mediambientalment alhora que infon valors sobre el que és sobre el que és l’exercici d’una ciutadania activa en clau democràtica i participativa. Així com la importància que té l’entorn del barri com a recurs d’aprenentatge. Cal assenyalar la implicació i participació de l’alumnat universitari en la visita als horts urbans i als locals de l’Associació de Veïns, les preguntes realitzades i en ocasions les mirades de sorpresa davant el paper desenvolupat per aquesta entitat associativa en el barri de Benimaclet durant quaranta anys. Va ser una grata i fructífera experiència tant per als i les estudiants, com per als membres de l’Associació veïnal, als quals agraïm l’atenció que ens van prestar i el seu bon afer.

Vicenta Verdugo, Unitat d’Educació.

HORTS1 HORTS2 HORTS3

Jornada TMT, Creatividad e innovación: tiempos de cambio

TMT
El alumnado de 3º del Grado de Turismo como actividad complementaria de la asignatura,   Habilidades sociales y trabajos en grupo para profesionales del turismo, con la profesora Dra. María José Navarro asistieron a la 13 ª Jornada TMT, Creatividad e innovación: tiempos de cambio.
Nos acercamos al mundo profesional y disfrutamos en especial con la conferencia de la Dra. Silvia Leal, experta en Innovación y Nuevas Tecnologías. Además compartimos esta experiencia con seis de nuestros alumnos Erasmus.

Els paisatges de la Devesa de l’Albufera

El passat dijous 12 de febrer els alumnes de geografia de segon de turisme van fer una visita a la Devesa, la franja de terra que separa l’Albufera de la mar. De camí, a més de la pluja, ens van rebre alguns flamencs que descansaven a l’arrossar
.Devesa 2015
Els alumnes varen poder observar les conseqüències del boom turístic dels anys ’60 i ’70 sobre el territori, i també el moviment popular (“El Saler per al Poble”) que, impulsat per persones con Fèlix Rodríguez de la Fuente i periodistes valencians, va aconseguir parar el procés d’urbanització de la Devesa des de El Saler fins a El Perelló, gràcies al que ara podem gaudir d’aquest espai natural.

FUNCIONS DE LA LITERATURA

“…Literatura, per què hem d’estudiar Literatura?- preguntà l’estudiant en to desafiant- bona pregunta- li -digué el mestre, després d’una estoneta i en cara d’ofés li respongué… “
Tractarem d’esbrinar eixe “per què?”, des d’una anàlisi objectiva i il•lustrant amb exemples tot allò al que ens referirem, per a tractar de resoldre la qüestió. Hem ordenat les funcions de la Literatura basant-nos en el nostre propi criteri, no per un ordre d’importància sinó més aviat per un ordre cronològic, a mesura que es van assolint cadascuna de les funcions dins d’un ordre natural, maduratiu, lògic… al mateix ritme que ens fem lectors.

llibre

Així, la primera funció que la Literatura acompleix, és la de servir com a base per a l’aprenentatge a través de la lectura. Lògicament, cal començar per poder llegir i escriure. Necessitem d’una Literatura que ens ajude, ens estimule i ens facilite l’aprenentatge dels codis comunicatius i culturals que hem de fer servir la resta de la nostra vida.
Seguidament, la funció d’autoexpressió i autoconeixement. Una vegada ja dominem (a nivell usuari) els codis lingüístics, el primer que fem a l’escola és fer redaccions dels fets més quotidians. “Fes una redacció de les teues vacances d’estiu…” Tots, alguna vegada en la vida ens hem vist davant d’un full en blanc i en aquest exercici com a repte. També comencem a conéixer-nos fent els primer diaris personals i escrivint les nostres primeres cartes… Tan practicat per alguns, que ho han convertit en gènere literari.
llibre3
La funció que fa referència a la imitació de la realitat és capital. Tant com a espill que ens enfronta a realitats de les quals no som conscients, com a denúncia, protesta o constatació del nostre món. Així com a divulgació de realitats que en cap altre entorn (no literari) no tindrien cabuda.
Sense dubte, una de les funcions més destacables de la Literatura és el fet que suposa ser una font per a la imaginació. Tots els tipus de personatges, escenaris, trames, etc. es poden donar en la Literatura. El temps també pot trencar el seu esquema lineal, tant si és un temps passat com si ho és futur… o la barreja d’aquests. Tot sota l’imperi de la imaginació. I no només en la imaginació de l’autor, sinó que el lector també hi afegeix la seua part. L’exemple més evident és quan hi ha una descripció d’un personatge: per molt detallada que aquesta siga, cada lector imagina eixe personatge de forma diferent. Aquest és, al nostre parer, un dels grans avantatges que la Literatura té front altres formes d’expressió com el llenguatge audiovisual. La majoria de vegades, una pel·lícula ens defrauda respecte al seu llibre, no ens agrada el protagonista, o la seua veu, o els escenaris… simplement, ens ho havien imaginat d’altra manera. La nostra imaginació ho fa millor.
llibre2
Respecte al coneixement i accés a l’experiència com a funció de la Literatura ens remetem a les paraules d’Emili Teixidor: “els llibres són la memòria del món…” o “gràcies als llibres podem parlar amb els morts…”, del seu llibre La lectura i la vida. Creiem que no cal afegir molt més.
Fins ací tots en veiem beneficiats per la Literatura, però què passa amb aquells que fan la literatura? Els escriptors, poetes, filòsofs, etc… artistes creadors que fan ús de la literatura per a crear les seues obres. Cercant bellesa, provocació, inquietar…o el fet artístic en si mateix. Com a artista, cercant el goig de crear (com un Déu) i així ,d’alguna manera, transcendir la seua existència i assolir la immortalitat, com alguns poetes afirmen.
Per últim, la funció que considerem més important, és la de la Literatura com a font de plaer. Aquesta funció té un caràcter transversal respecte a totes les esmentades anteriorment. Llegir, del llatí “gaudire”… és broma! Però així hauria de ser. Gaudir del temps d’oci invertit, viscut amb intensitat i amb el màxim grau d’enriquiment personal. Necessitem gaudir de la Literatura des de xicotets fins a l’última paraula que llegim, eixa és la funció més potent, seductora i addictiva que ens aporta la Literatura.
Germán Sánchez Guerrero. Catarroja, 2015.
2n B Grau de Mestre/a en Educació Primària

llibre4

Conferencia de D. Juan Prego

El pasado 12 de febrero, el alumnado del Grado de ADE del grupo nocturno asistió a la conferencia de D. Juan Prego, experto en comunicación, liderazgo e innovación,  quien revoluciono  Internet lanzando la primera publicidad “ Fuera de Banner”.
Esta actividad está  programada como complemento de la asignatura  Comunicación de Marketing, con la profesora Dra. María José Navarro
jornada tmt 12 Febrero
La conferencia fue acogida con gran entusiasmo por parte del alumnado, al poder unir el mundo académico con el empresarial.
Para saber más:
María José Navarro (mnavarro@florida-uni.es)

Jornada TMT, Creatividad e innovación

El alumnado de 3º del Grado de Turismo como actividad complementaria de la asignatura,   Habilidades sociales y trabajos en grupo para profesionales del turismo, con la profesora Dra. María José Navarro asistieron a la 13 ª Jornada TMT, Creatividad e innovación: tiempos de cambio.
jornada tmt
 
Nos acercamos  al mundo profesional y disfrutamos en especial con la conferencia de la Dra. Silvia Leal, experta en Innovación y Nuevas Tecnologías. Además  compartimos esta experiencia con seis de nuestros alumnos Erasmus.
 
Para saber más:
María José Navarro (mnavarro@florida-uni.es)